ایران می‌تواند از راه‌های دیگر کسری بودجه ناشی از افت قیمت نفت را جبران کند؛ ازاین‌رو با مشکل حادی روبرو نمی‌شویم؛ بنابراین از تعریف پروژه های جدید اجتناب شود و افزون بر این، نسبت به تکمیل پروژه های نیمه‌تمام اهتمام شود.

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، مؤید حسینی صدر، درباره تحولات جاری قیمت نفت در بازارهای جهانی گفت: به نظر می سد، قیمت نفت افزایش پیدا نمی‌کند، چون سناریوی برای افت قیمت نفت طراحی‌شده است و به‌طور حتم این امر از طریق عربستان شکل گرفته است.
 
رئیس کمیته پتروشیمی مجلس، درباره راهکارهای ایران برای گذر از تحولات قیمت نفت، نیز گفت: ایران می‌تواند از راههای دیگری کسری بودجه ناشی از افت قیمت نفت را جبران کند؛ از این‌ رو بعید می‌دانم با مشکل حادی روبرو شویم.
 
وی درباره اهتمام مجلس در این زمینه هم افزود: در اولویت نخست، باید از تعریف پروژه های جدید اجتناب کرد و پروژه های نیمه تمام را به بهره‌برداری رساند، زیرا اگر این پروژه ها به اتمام برسد به درآمدزایی کمک می‌کند و از طرف دیگر منابع حاصل از آنها، سبب تسهیل در اتمام پروژه های بعدی می‌شود.
 
حسینی صدر در همین زمینه افزود: واگذاری بخشی از پروژه‌ها به بخش خصوصی اثربخش است، زیرا مردم به دولت اعتماد دارند. از سوی دیگر بخشهای دلالی مانند مسکن و ... با سودآوری کمتری مواجه شده است؛ بنابراین اکنون می‌شود سرمایه‌های مردم را به سمت بخشهای زیربنایی و عمرانی هدایت کرد تا از کسری بودجه ناشی از قیمت نفت عبور کرد.
 
گفته می‌شود: هم‌اکنون بیش از ۶۰ طرح نیمه‌تمام با پیشرفتهای اجرایی ۱۰ تا ۹۰ درصدی در صنعت پتروشیمی وجود دارد.
 
حسینی صدر، در بخش دوم گفتگوی خود با اشاره به برگزاری نشست چهارجانبه گروه دوستی پارلمانی ایران با سفرای کشورهای گرجستان، ترکیه و آذربایجان گفت: در این جلسه بر افزایش همکاریهای چهارجانبه بین ایران، ترکیه، گرجستان و آذربایجان تاکید شد.
 
وی بابیان این‌که در این رایزنیها درباره مباحث نفت و انرژی نیز گفتگوهایی انجام شد، افزود: بحثهای انرژی و ترانزیت گاز از طریق گرجستان و تامین گاز این کشور و صادرات گاز ایران به ترکیه و قیمت آن گفتگوهایی شکل گرفت.
 
حسینی صدر گفت: ترکیه در زمینه قیمت گاز دارای موضعی است، ازاین‌رو موارد مطرح شده به مسئولان مربوط منعکس می‌شود.
 
این نماینده مجلس زمینه‌های تسهیل مسافرت متقابل اتباع کشورهای یاد شده و تکمیل شبکه راه‌آهن بین چهار کشور را از دیگر موارد مورد گفتگو در این رایزنی پارلمانی برشمرد.
 
رئیس کمیته پتروشیمی، گفت: این رایزنیها که در فضایی صمیمانه برگزار شد با حضور هشت نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
 
وی افزود: در زمینه توسعه مناسبات چهارجانبه استقبال خوبی وجود دارد، از این رو امیدواریم از این وضع حداکثر استفاده برای توسعه مناسبات بشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار