حفاری در جمع شکست ناپذیرها ماندگار شد / گزارش ویژه از رکوردداری تام ایرانخودرو در فوتسال ایران

تیم فوتسال حفاری اهواز با برتری مقابل دبیری تبریز تا کنون با ۱۵ بازی متوالی بدون شکست در جدول شکست ناپذیران تاریخ، گیتی پسند را کنار زده و پنجمین تیم با ثبات تاریخ فوتسال ایران باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ سیاه‌روزی های فوتسال ایران ادامه دارد. سالها از اقتدارمان در آسیا می‌گذرد و اشک‌های محمد هاشم زاده هنگام بالا بردن جام آخرین آقایی ما در آسیا به خاطره‌ها پیوسته و هر چه بیشتر برای فرار از هبوط تلاش می‌کنیم بیشتر به عمق فاجعه پی می‌بریم.

 مدام دست و پا می‌زنیم، مربی عوض می‌کنیم. بازیکنان را تغییر می دهیم و حتی یک قدم فراتر، تیم‌ها را بین لیگ ها جابجا می‌کنیم و یک یک تیم‌های بزرگ را از تیم‌داری دلزده می‌کنیم. اما اصرار داریم که نقش مدیریت در ورزش را نادیده بگیریم.
 
لیگ شانزدهم در تیره ترین روزهای فوتسال ایران خیره به تابش امید از جنوب ایران و از جنس ثبات، برنامه و حرفه ای بودن است. حفاری اهواز.
 
طلایی پوشان حفاری، طلایه‌دار تکنیک ناب جنوب کشور در فوتسال ایران اند. تیمی که با حیدر فرهادی به لیگ برتر رسید و با سید مهدی ابطحی صیقل یافت، حالا با سیدمحمد ناظم الشریعه در اوج به سر می‌برد. چه بازیکنان بزرگ و کوچکی که با این مربی‌ها آمدند و رفتند. اما مرکز ثقل حفاری ثبات مدیریتی این باشگاه حرفه ای، همچنان پا برجاست.
 
حفاری اهواز لیگ پانزدهم را شگفت زده کرد و با کسب نتایج خوب در کنار ارائه بازی های زیبا در قدم آخر برای قهرمانی کم آورد. اما برخی حواشی و اتفاقات درون این باشگاه، حفاری را تا مرز کناره‌گیری از لیگ پیش برد. صحبت از حضور در لیگ دسته اول بود. اما شرکت ملی حفاری و مدیران آن به پای تیمشان ماندند. به پای اهداف و اخلاقشان. با اعتماد به جوانان خود و مربی با اخلاقشان و بدون ترس از سقوط در جدول رده بندی بدون بازیکنان نامی خود پای به مسابقات نهادند.
 
کمتر کسی در ابتدای فصل تیم امید حفاری را بالاتر از رتبه هفتم لیگ بزرگسالان پرادعا تصور می‌کرد. اهوازی های فوتسال ایران با تساوی های مکرر خود خبرساز شدند. تساوی های متوالی حفاری انها را در نیمه پایینی جدول نگه داشت و تیم‌های دیگر بدون در نظر گرفتن نام حفاری بر سر جام جنگ می‌کردند. اما حالا بعد از گذشت چهارده هفته تنها خط تیره جدول رده بندی مقابل نام شرکت ملی حفاری ایران پابرجاست. تیم بی ادعای فوتسال ایران با جمعی از بازیکنان جوان ولی یکدل فعل خواستن را صرف کرده و به جمع پرافتخار های تاریخ پیوسته است.
 
با احتساب تساوی هفته پایانی فصل گذشته این تیم با شهرداری تبریز، حفاری اهواز حالا به جمع رکوردداران تاریخ فوتسال ایران وارد شده و پنجمین تیم از حیث شکست ناپذیری شده است. در زیر آمار شکست ناپذیری تاریخ فوتسال ایران را مشاهده می کنید که در آن تیم های تام ایرانخودرو، فولاد ماهان اصفهان، دبیری تبریز و منصوری قرچک تنها تیم های بالاتر از حفاری هستند و حالا حفاری اهواز فرصت دارد تا با ادامه روند شکست ناپذیری اش در این جدول نیز ماندگار شود.
 
نکته جالب در خصوص تیم‌های رکورددار جدول زیر این است که هر کدام ( به جز دبیری با یک قهرمانی) دو بار قهرمان لیگ فوتسال ایران شده اند و این می‌تواند نوید بخش روزهای خوش برای طرفداران تیم با ثبات حفاری باشد که قطعا قرار گرفتنش در بین این تیم های بزرگ با شرایط مالی و نفری به مراتب پایین تر از دیگر تیم‌ها فقط و فقط مرهون ساختار حرفه ای و ثبات در مسیری است که به آن ایمان دارند.
 
شکست ناپذیران تاریخ فوتسال ایران
 
۱ – تام ایرانخودرو: ۲۲ بازی ( سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ )  مربی :سید مهدی ابطحی و محمود خوراکچی
 
آخرین باخت مقابل فولاد ماهان در هفته سیزدهم لیگ سال ۸۶ – اولین باخت پس از ۲۲ هفته : مقابل علم و ادب مشهد در هفته یازدهم لیگ ۸۷ )
 
۲ – فولاد ماهان اصفهان : ۲۱ بازی ( سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ ) مربی: علیرضا افضلی
 
آخرین باخت مقابل پتروشیمی تبریز در هفته هشتم لیگ سال ۸۸ – اولین باخت پس از ۲۱ هفته : مقابل پرسپولیس تهران در هفته چهارم لیگ ۸۹)
 
۳ – دبیری تبریز : ۱۸ بازی ( سال ۲۰۱۳ ) مربی :‌وحید شمسایی
 
آخرین باخت مقابل گاز خوزستان در هفته بیست و ششم لیگ سال ۹۱ – اولین باخت پس از ۱۸ هفته : مقابل ماهان تندیس قم در هفته نوزدهم لیگ ۹۲ )
 
۴  – شهید منصوری قرچک : ۱۷ بازی ( سال ۲۰۰۷ ) مربی: شادروان امیر عدالتخواه
 
آخرین باخت مقابل فولاد ماهان اصفهان در هفته سوم لیگ ۸۶ – اولین باخت پس از ۱۷ هفته : مقابل بازرگانی آذربایجان شرقی در هفته بیست و یکم لیگ ۸۶ )
 
۵ – شهید منصوری قرچک : ۱۷ بازی ( سال ۲۰۱۱ ) مربی:رضا لک
 
آخرین باخت مقابل میثاق تهران در هفته چهارم لیگ ۸۹ – اولین باخت پس از ۱۶ هفته : مقابل بازرگانی حفاری اهواز در هفته بیست و دوم لیگ ۸۹ )
 
۶ – حفاری اهواز : تاکنون ۱۵ بازی ( سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ ) مربی: سیدمحمد ناظم الشریعه
 
آخرین باخت مقابل دبیری تبریز در هفته بیست و پنجم لیگ ۹۲ تا پایان هفته چهاردهم لیگ برتر سال ۹۳)
 
۷ – گیتی پسند اصفهان : ۱۴ بازی ( سال ۲۰۱۱ ) مربی : علیرضا افضل
 
آخرین باخت مقابل منصوری قرچک در هفته یازدهم لیگ ۸۹ – اولین باخت پس از ۱۴ هفته : مقابل بپرسپولیس تهران در هفته بیست و ششم لیگ ۸۹ )
 
۸ – گیتی پسند اصفهان : ۱۴ بازی ( سال ۲۰۱۲ ) مربی : علیرضا افضل
 
آخرین باخت مقابل پرسپولیس تهران در هفته بیست و ششم لیگ ۸۹ – اولین باخت پس از ۱۴ هفته : مقابل فرش آرای مشهد در هفته پانزدهم لیگ ۹۰ )


انتهای پیام/
برچسب ها: فوتسال ، رکورد ، حفاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار