مدیر واحد محیط زیست و انرژی منطقه یک گفت: سیستم مدیریت محیط زیست در حال حاضر پیگیری می‌شود.

آسیه اقدسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: سیستم مدیریت محیط زیست در شهرداری منطقه یک با هدف حفاظت از محیط زیست که مبتنی بر موارد پیشگیری و کاهش مستمر آلودگی‌های محیط زیست، کاهش و بهینه‌سازی مصرف منابع و انرژی، کاهش و کنترل پسماندها، حفاظت و گسترش فضای سبز و موارد دیگر است ارتقا یافته و در حال حاضر حفظ و نگهداری از این سیستم به طور مؤثر در حال پیگیری است.
 
وی بیان کرد: بیشترین پروژه‌های اجرایی در منطقه یک در حوزه عمرانی و سپس امور شهری و فضای سبز است که نظارت واحد محیط زیست در خصوص وضعیت نگهداری مصالح، معاینه فنی خودروها، پوشش حفاظتی مناسب و تسهیلات رفاهی و بهداشتی برای کارگران، آبیاری صحیح و جلوگیری از هدر دادن آب و صرفه‌جویی در مصرف برق با استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف و موارد دیگر مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرند.
 
مدیر واحد محیط زیست و انرژی منطقه یک تصریح کرد: دفع نامناسب فاضلاب باعث آلودگی زیست محیطی می‌شود که شهرداری با اطلاع‌رسانی به مراجع ذیصلاح مانند مرکز بهداشت شمیرانات پرونده را در مسیر بررسی و ارائه نظر مراجع قضایی قرار می‌دهد.
 
اقدسی اظهار داشت: بیش از 200 اخطار در خصوص آلودگی‌های ایجاد شده به دلیل دفع غیراصولی فاضلاب به متخلفین داده شده و 17 مورد آن به مرکز بهداشت شهمیران ارجاع شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: 35 درصد شبکه فاضلاب به شبکه اگوی (شبکه فاضلاب زیرزمینی) شهری متصل شده و 70 تا 80 درصد هم لوله‌گذاری آن انجام شده که با اتمام آن شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری در وضعیت مناسب قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیستم ، مدیریت ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.