شناسایی 260 مجله نامعتبر خارجی/دانشجویان در زمان نمایه شدن مقالات دقت کنند

مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی معاونت پژوهشی وزارت علوم گفت: تاکنون 260 مجله نامعتبر خارجی که از سوی دانشجویان جهت نمایه شدن مقالات فعالیت داشتند، شناسایی شد.

مظفر شریفی مدیر دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به وجود برخی مجلات و مقالات نامعتبر و غیر مجاز که هم اکنون در کشور و دانشگاه‌ها رواج یافته است کمیته علمی سنجی از سوی معاونت پژوهشی وزارت علوم جهت بررسی این مسئله تشکیل شده است.

وی افزود: کلیه مجلاتی که پژوهشگران ایرانی در آن مقاله چاپ می‌کنند مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرد و در صورت بروز موردی مشکوک اطلاع رسانی می‌شود.

شریفی تصریح کرد: هم اکنون شاهد هستیم که یکسری نشریات خارجی نامعتبر در برخی از نمایه‌های معتبر قرار گرفتند که اسامی آنها به دانشگاه‌ها اعلام شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه تعداد  این مجلات نامعتبر خارجی چند مورد است، اظهار داشت: تاکنون 260 مجله خارجی نامعتبر شناسایی شده است که دانشجویان و اساتید در زمان ارائه نمایه برای مقالات خود باید این مجلات را بشناسند.

شریفی تصریح کرد: البته برخی از این مجلات تنها کیفیت پایینی دارند که در صورت افزایش کیفیت و بررسی در لیست مجلات معتبر قرار می‌گیرند، اما برخی از این مجلات نیز کاملا نامعتبر هستند و به هیچ عنوان معتبر نمی‌شود، لذا اسامی این مجلات از لیست خارج شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.