گمانه زنی روسیه الیوم از دیدار لاریجانی و اسد؛

پیشنهاد تهران به سوریه برای مبارزه با تروریسم / تفاهم میان تهران و مسکو بر سر حل و فصل سیاسی بحران سوریه

روسیه الیوم در خصوص سفر رئیس مجلس شورای اسلامی گمانه‌‌زنی‌هایی کرد و گزارش داد سفر "علی لاریجانی" به دمشق نشان دهنده حمایت مستمر ایران از سوریه است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "ابوطالب البوحیه" گزارشگر شبکه تلویزیونی روسیه الیوم گزارش داد علی لاریجانی برای دیدار با مسوولان سوری به این کشور سفر کرده است. ناظران معتقدند این سفر تاکیدی بر حمایت مستمر تهران از ملت سوریه است.


علی لاریجانی در هنگام ورود به فرودگاه دمشق بر حمایت کشورش از سوریه تصریح کرد.


"حسین شیخ الاسلام" مشاور رئیس پارلمان ایران در امور بین الملل گفت: ملت سوریه تا کنون مقاومت کرده است و رهبری سوریه رهبری شجاع و حکیم است که به خوبی می داند برای تامین مصلحت کشور و ملت سوریه باید دست به چه اقدام هایی بزند.

روسیه الیوم گزارش داد بشار اسد رئیس جمهور سوریه از لاریجانی که پرونده های متعددی به همراه خود داشت استقبال کرد مهم ترین پرونده که لاریجانی حامل آن بود پرونده مبارزه با تروریسم بود. رئیس مجلس ایران راهبرد و پیشنهادهای تهران در خصوص مبارزه با تروریسم را به بشار اسد منتقل کرد.لاریجانی علاوه بر سوریه به عراق و لبنان که مانند سوریه به شدت از تروریسم زیان دیده اند نیز سفر می کند.

علی لاریجانی گفت: همکاری با تروریسم به عنوان یک اقدام تاکتیکی یک اشتباه راهبردی است. کسانی که این سیاست را در پیش گرفته بودند هم اکنون کم کم دارند این مشکل را که به دست خود آفریده اند مشاهده می کنند و از وجود تروریسم رنج می برند.

دیدگاه های ایران و سوریه در خصوص راه حل سیاسی و ضرورت های آن با یکدیگر مطابقت دارد. بشار اسد در استقبال از لاریجانی بر این مساله تاکید کرد. 


لاریجانی بر هماهنگی ایران و روسیه برای ایجاد پیشرفتی ملموس در مسیر حل و فصل بحران سوریه تاکید کرد.

این گزارش می‌‌افزاید: دیدار لاریجانی از سوریه در بردارنده دو موضع مهم ایرانی ها بود موضعی برای مقابله با تروریسم و موضعی نیز در حمایت از راه حل های سیاسی برای حل و فصل بحران سیاسی سوریه.

"طلال عتریسی" کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیه الیوم گفت: علی لاریجانی یکی از شخصت های قوی سیاست ایران است. تصور می کنم وی به همراه خود نظراتی برای بررسی طرح روسیه دارد.

این کارشناس مسائل منطقه گفت: از زمان آغاز بحران سوریه نوعی تفاهم میان تهران و مسکو بر سر حل و فصل سیاسی بحران سیاسی در سوریه بوده است.

عتریسی تاکید کرد: تصور می کنم مشکل در موضع دیگر طرف ها نهفته است. باید دید آیا کشورهای منطقه ای مثل ترکیه یا عربستان در راه حل سیاسی ارائه شده برای بحران سوریه شریک هستند یا خیر. این مساله تا کنون روشن نشده است. این در حالی است که روسیه، ایران و حتی نظام سوریه از راه حل سیاسی برای بحران سوریه حمایت می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار