70 پزشک مازندرانی به دلیل قصور در امر درمان بیمارانشان مجرم شناخته شده و به پرداخت دیه و ارش محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان ، دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه این تعداد مجرمیت از میان 129 پرونده ای است که در سال های 90 تا 93 به پزشکی قانونی ارجاع شده است گفت : مهم ترین آن مرگ نوزادی بود که زردی داشت و با داروی اشتباه پزشک به کام مرگ فرو رفت.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اعلام این مطلب افزود: بیشتر تخلفات رخ داده از سوی پزشکان در سه گروه درمانی زنان، ارتوپدی و جراحی عمومی بوده است.

براساس اظهارات این مقام مسئول، قصور های صورت گرفته از سوی پزشکان مربوط به درمان نامناسب و سهل انگاری در درمان بیمارانی است که به آنها مراجعه کرده بودند.

عباسی، رسیدگی به این موارد قصور پزشکی شامل مواردی است که آسیب دیدگان برای شکایت به نظام پزشکی و دادگاه مراجعه کرده اند و احتمالاً موارد دیگری هم بوده که افراد آسیب دیده به دلایل ناآگاهی یا ناتوانی از پیگیری به دادگاه مراجعه نکرده اند.

دکتر عباسی در ادامه افزود: شکایت های صورت گرفته درباره قصور پزشکی ابتدا در نظام پزشکی مورد بررسی قرار می گیرد و سپس در صورت احراز تخلف و سهل انگاری صورت گرفته پرونده برای تعیین میزان قصور به پزشکی قانونی ارجاع می شود.

علی عباسی با اشاره به تشکیل 129 پرونده قصور پزشکی در مازندران بیان داشت: شایع ترین شکایات بیماران در مازندران از متخصصان زنان، جراحان عمومی، متخصصان ارتوپدی و دندان‌پزشکان است.

این مسئول با اعلام اینکه از بین پرونده های قصور پزشکی مازندران 55 درصد منجر به صدور محکومیت شد، خاطرنشان کرد: در پنج سال گذشته 180 پرونده در این زمینه تشکیل شد البته در سال جاری 19 پرونده با صدور رأی همراه بوده و به نتیجه رسید.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: محکومیت ، جرم ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.