علل بیماری بلغم و سودا بر اثر مصرف تغذیه نادرست

معمولاً اکثر بیماری‌ها علتش بلغم و سودا است که بیشتر ما اطلاعی از این قضیه نداریم. غذاهای مصرفی روزانه ما که با بی‌خیالی کامل مصرف می‌کنیم، بسیاری از این غذا‌ها سرد هستند و زمانی که دچار بلغم می‌شویم، نمی‌دانیم از کجا نشأت می‌گیرد.

محمد فصیمی‌دستجردی، متخصص بیماری‌های عفونی و طب اسلامی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگارانگفت:در آشپزی قدیمی ایرانی‌‌ وقتی ماهی را می‌خواستند درست کنند یا نمک سودش می‌کردند و یا در روغن زیتون تفت می‌دادند، به این علت که ماهی سرد است، ‌به آن روغن زیتون، سیر، فلفل اضافه می‌کردند. 

دکتر دستجردی در ادامه افزود: مرغی که امروز به صورت فله تولید می‌شود و با هورمون، رشد زیادی پیدا می‌کند، مزاجش سرد است. همه پرنده‌ها مثل کبک، گنجشک، ‌ بوقلمون، شترمرغ طبع گرمی دارند و مصرف این نوع پرنده‌ها بسیار مفید است. 
مرغ‌های ماشینی امروز به دلیل هورمون بالا که تزریق می‌شود باید به صورت جوجه کباب استفاده شود با پیاز و فلفل و زیتون که طبع مرغ گرم شود مخلوط شوند.

دکتر دستجردی در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران که غذای رسمی زرشک پلو با مرغ و سالاد که در بین عموم مصرف بالایی دارد، ‌ آیا سرد است یا گرم، گفت: زرشک پلو با مرغ، زرشک که سرد است، پلو سرد، مرغ هم سرد. حال با سالاد کاهو هم مصرف شود تأثیر بدتری رو سیستم بدنی ما خواهد گذاشت. اگر این غذا را می‌خواهید مصرف کنید حتماً داخل خورشت، ‌ زنجبیل اضافه کنید. به پلو زعفران یا شوید یا زیره اضافه کنید به سالاد کاهو هم حتماً روغن زیتون یا زیره مصرف کنید که اگر این‌ها مصرف شود هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. 

دکتر دستجردی در پایان افزود: در طب سنتی غذاهایی که دیرهضم هستند را با هم مصرف نکنید، بدن به سه وعده عادت دارد. سه وعده مصرف شود ولی اگر به دو وعده عادت دارد، خیلی بهتر است. ابن‌سینا در این مورد نظر دارد بهترین وعده صبحانه و شام است. صبحانه بهترین وعده تکمیل‌کننده انسان است. شام هم مختصر مصرف شود. 



انتهای پیام/
برچسب ها: بلغم ، سودا ، تغذیه ، مرغ ، طب اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.