عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این که با 10 درصد صرفه‌جویی در آب مصرفی کشاورزی، منابع آب شرب و صنعتی تأمین خواهد شد، گفت: کشورهای توسعه یافته با استفاده از طرح آبیاری تحت فشار و نوین در کشاورزی هیچ گاه مشکل کم‌آبی نداشته‌اند.

عباس پاپی‌زاده‌، نماینده  مردم دزفول در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان این که اگر نسبت به اجرای طرح آبیاری تحت فشار و زیرساخت‌های لازم در بخش کشاورزی اقدامی نشود، قاعدتاً در زمینه آب شرب و صنعتی دچار مشکل خواهیم شد، گفت: تقریباً 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.
 
نماینده دزفول تصریح کرد: با 10 درصد صرفه‌جویی در حوزه آب مصرفی کشاورزی، تمام آب مصرفی در حوزه شرب و صنعت کشور تامین می‌شود.
 
وی با اشاره به این که با ارتقای مکانیزسیون آب کشاروزی دیگر بحران کم‌آبی در شهرها را نخواهیم داشت، اظهار کرد: از مجموع 100 میلیارد متر مکعب که در کشور است، حدود 90 میلیارد متر مکعب در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود و متأسفانه تنها کمتر از 10 میلیارد متر مکعب آن در زمینه آب شرب و صنعتی استفاده می‌شود.
 
پاپی‌زاده‌ با تأکید بر این که این نکته مهم باید مورد توجه دولت قرار بگیرد، افزود: عدم توجه به این مسئله موجب افزایش فاصله میان کشورمان با دیگر کشورهای توسعه یافته در زمینه آبیاری تحت فشار و نوین شده است.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: در کشورهای توسعه‌یافته بازده آبیاری به 65 درصد رسیده اما در کشور ما هنوز زیر 35 درصد است و اگر دولت بتواند درصد بازده آبیاری کشور را به 65 نزدیک کند، دیگر بحران کم‌آبی نخواهیم داشت.
 
نماینده دزفول بیان داشت: دولت در لایحه بودجه سال 93 تنها 244 میلیارد تومان به آبیاری تحت فشار و نوین در بخش کشاورزی اختصاص داده بود که با پیگیری کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و همچنین کمیسیون تلفیق آن را به 1300 میلیارد تومان افزایش دادیم.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش مجلس در افزایش بودجه کشاورزی تلاش خواهیم کرد تا کم‌کاری دولت را در این بخش جبران کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار