ساری؛

افزایش بودجه مازندران در سال آینده

در بوجه سال آینده224 میلیارد تومان از منابع بودجه عمومی و 313 میلیارد نیز ازمحل ماده 80 به مازندران اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، دبیر نمایندگان مجمع مازندران در نشست خبری با اشاره به اینکه در بودجه عمومی کشور در سال94 وابستگی به بودجه نفتی کاهش یافته است گفت : 33 درصد از بودجه کشور وابسته به نفت و مابقی از افزایش مالیات و درآمد های غیر نفتی است.

علیپور با بیا اینکه بخشی از بودجه در کشور عمومی و بخشی دیگر مربوط به منابع شرکت‌های خصوصی است افزود: ۸۳۷ هزار میلیارد تومان بودجه منابع عمومی کشوردر سال آینده پیش بینی شده است که از میزان ۲۶۷ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی و ۲۲۴ هزار میلیارد تومان مربوط به منابع نفتی است و حدد ۵۶۰ هزار میلیارد تومان از در آمد های شرکت های خصوصی و وابسته به دولت است که در مجلس با این موضوع پرداخته نمی شود که در برنامه ششم توسعه مورد بررسی قرار میگیرد .

به گفته وی رایانه حاصل ازافزایش حامل های انرزی در هدفمندی 48 هزار میلیارد تومان است که از این تعداد5 هزار و 200 میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها به تولید،حمل و نقل و بهینه‌سازی مصرف سوخت در کشور اختصاص یابد وهمچنین هزار و 300 میلیارد تومان از بودجه به تسهیل ازدواج و مسكن زوج های جوان اختصاص می یابد که در تبصره 13 نیز دیده شده است

علیپور از اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار به اشتغال جوانان خبر داد تصریح کرد:این مبلغ به اداره کل ورزش جوانان داده میشود که این سازمان کمتر به موضوع اشتغال جوانان پرداخته است که این موضوع مورد بحث است .

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با اعلام مطلب که درآمد مازندران هزارو 200 میلیارد تومان است گفت :600 میلیارد تومان به خزانه دولت واریز و نصف آن برای توسعه استان هزینه میشوددر تلاش هستیم تا بتوانیم 70 تا 80 درصد کل مبلغ را با استان تخصیص دهیم .

علیپور افزود : در بوجه سال آینده224 میلیارد تومان از منابع بودجه عمومی و 313 میلیارد نیز ازمحل ماده 80 به مازندران اختصاص می یابد.

عضو کمسیون عمران مجلس افزود:در بودجه سال گذشته دودرصد از بودجه عمومی را به مناطق محروم تخصیص میدادکه در بودجه سال94 چهار درصد از بودجه عمومی را پیشنهاد دادیم که توسعه متوازن استان ها براساس ماده ۱۸۰ اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: بهبود راههای روستایی ، آب شرب و مسایل فرهنگی شهرهای کوچک ، ساخت فرهنگ سرا ها و اشتغال در جمله اولویت های بودجه درسال اینده مازندران است .

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.