مشاور حقوقی رئیس جمهور افغانستان عنوان کرد

احترام به حقوق زن مطابق آموزه‌های اسلامی باشد نه فهم

مشاور حقوقی رئیس جمهور "افغانستان" با اشاره به این که نه نگاه متحجرانه به زن قابل دفاع است و نه فهم فمینیستی از آن، تأکید کرد که باید مطابق با آموزه‌های اسلامی به حقوق زنان احترام گذاشته شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "عبدالعلی محمدی" مشاور حقوقی رئیس جمهور افغانستان در کنفرانس 3 روزه محو خشونت علیه زنان که از سوی وزارت امور زنان افغانستان با همکاری قوه قضائیه این کشور در کابل برگزار شده، اظهار داشت: اعاده حقوق زن در افغانستان طبق آموزه‌های اسلامی امکانی در دسترس است ولی تن دادن به فهم فمینیستی یا زن‌سالاری مطلق، زمینه‌ عملی شدن در افغانستان ندارد.
 
وی تصریح کرد: مردم افغانستان در حمایت از حقوق زنان در میان 2 رویکرد شکننده قرار دارند، از یک طرف دیدگاه سنتی که پستوی خانه‌ها را جایگاه مناسبی برای زنان می‌داند و از سوی دیگر دیدگاه فمینیستی و زن سالاری مطلق که هرگز با اصول دینی و ملی مردم این سرزمین سازگار نیست.
 
«مژگان مصطفوی» سرپرست وزارت امور زنان افغانستان در این کنفرانس اظهار داشت: خشونت علیه زنان یک مسئله جهانی است و به شکل‌های گوناگون در تمام جغرافیای زندگی بشر وجود داشته و افغانستان نیز از این امر مستثنی نیست.
 
وی تصریح کرد: تحقیقاتی که در سال گذشته در قاره‌های اروپا، آمریکای لاتین و استرالیا صورت گرفت، نشان می‌دهد در 56 کشور جهان، از هر 14 زن یکی از آنان با خشونت مواجه است.
 
کنفرانس خشونت علیه زنان در افغانستان که تا 2 روز دیگر ادامه خواهد داشت، به عوامل و زمینه‌های شکل‌گیری و گسترش خشونت علیه زنان و راهکارهای برون‌رفت از این پدیده می‌پردازد.
 
به گفته آگاهان، قتل‌، تجاوز جنسی، ضرب و شتم، معاوضه دختران، ازدواج‌های زودهنگام و محروم ساختن دختران از حق آموزش از مصادیق خشونت علیه زنان در افغانستان است.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار