وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان گفت: تفاهم‌های همکاری بین ایران و ارمنستان از آغاز سال آینده میلادی اجرایی می‌شود.

به‌ گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «یرواند زاخاریان» در آیین امضای تفاهم‌نامه دوازدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان اظهار داشت: پس از دو سال وقفه که در اهداف و توافق‌های اجلاس یازدهم پیش آمده بود، با برگزاری دور جدید این اجلاس در دو روز گذشته، تکلیف آینده روابط و مناسبات اقتصادی ایران و ارمنستان مشخص شد و توافق جامعی در این زمینه به‌دست آمد.

وی افزود: در دو روز مذاکره فشرده، تمامی اهداف مورد نظر دوطرف در زمینه‌های بانکی، سرمایه‌گذاری، تجاری و صنایع، کشاورزی و ارتباطات و مخابرات، فرهنگی و گردشگری، بهداشت و امور اجتماعی و نفت و گاز، آب، محیط زیست و برق نهایی شد و توافق‌های انجام‌شده از سال آینده میلادی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

زاخاریان با قدردانی از تلاش هیئت‌های کار‌شناسی دو کشور، گفت: دور بعدی این اجلاس در اکتبر یا نوامبر سال ۲۰۱۵ در ارمنستان برگزار خواهد شد و ما امیدواریم در فاصله این یک سال تمام برنامه‌ها اجرایی شود؛ این یک سال فرصت مناسبی است تا دوطرف تلاش خود را برای دست‌یابی به اهداف تعیین‌شده به‌کار بندند.

وی در پایان تصریح کرد: اجرای این برنامه‌ها مستلزم دیدار‌های دوره‌ای و دایمی هم در سطح وزرا و هم در سطح معاونان است تا به نتیجه مطلوب برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار