سازمان خبرنگاران بدون مرز امروز اعلام کرد به سبب افزایش خشونت ها در سراسر جهان علیه رسانه ها 66 خبرنگار در سال 2014 در سراسر جهان کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، در این گزارش آمده است: گردن زدن جیمز فولی و استیون ساتلاف توسط داعش نشان دهنده افزایش خطراتی است که خبرنگاران به هنگام پوشش دادن درگیری ها در سراسر جهان با آن رو به رو هستند. سازمان خبرنگاران بدون مرز در گزارش سالانه خود - که روز سه شنبه منتشر شد - اعلام کرد: به ندرت خبرنگاران با چنین اقدامات تبلیغاتی وحشیگرانه ای کشته و سبب شوکه شدن جهانیان می شوند .

بر اساس این گزارش، امسال شمار خبرنگارانی که در سراسر جهان کشته شدند به لطف کاهش خطرات پیش روی آنها، روندی نزولی داشته است. سال گذشته 71 خبرنگار در سراسر جهان کشته شده بودند. از سال 2005 تاکنون در مجموع 720 خبرنگار کشته شده اند. اما امسال شمار ربوده شدن آنها افزایش یافته و به 119 مورد رسیده است در مقایسه با سال گذشته 37 درصد افزایش نشان می دهد. 

گزارش های منتشر شده حاکی است تا روز هشتم دسامبر امسال در سراسر جهان در مجموع 178 خبرنگار حرفه ای - همانند سال گذشته - زندانی شده‌اند. چین در زندانی کردن خبرنگاران در جهان پیشرو است.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار