رییس حزب جمعیت علمای پاکستان حضور میلیون ها نفر از مسلمانان در مراسم اربعین حسینِی در کربلا را هشداری جدی و زنگ خطری برای گروه تروریستی داعش و حامیان و عوامل پشت پرده آن دانست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"صاحب زاده ابوالخیر محمد زبیر" روز دوشنبه، حضور میلیونها نفر از مسلمانان را در مراسم اربعین امسال، نمایش بزرگ اقتدار و وحدت امت بزرگ اسلامی دانست و گفت: حضور بیش از 20 میلیون نفر از عاشقان امام حسین (ع) در کربلا، بیانگر آن است که این امت واحده مرعوب هیچ یک از توطئه های ضداسلامی نمی شود و تک تک اعضای آن حاضرند تا آخرین قطره خود علیه دشمنان اسلام مبارزه کنند.
 
رییس جمعیت علمای پاکستان با یادآوری اینکه امام حسین (ع) یکی از اعضای خاندان پیامبر اسلام (ص) بوده است، گفت که ماموریت و هدف این امام بزرگوار هم ادامه ماموریت و رسالت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) یعنی ترویج صلح، دوستی و وحدت بین انسان ها بود.
 
این شخصیت مذهبی-سیاسی پاکستان گفت: اربعین امسال پیامی برای گروه تروریستی داعش و حامیان و بنیانگذاران آن بود تا بدانند که مسلمانان از کسانی که قصد دارند با انجام اقدامات ضد انسانی و ضد اسلامی، چهره ای مخدوش و خشن از دین اسلام به نمایش بگذارند، نمی ترسند بلکه اینگونه توطئه ها باعث تقویت وحدت و انسجام در میان مسلمانان علیه تروریسم و عوامل پشت پرده آن خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه گروه تروریستی داعش و برخی دیگر از گروه های افراطی و تروریستی در پی سوء استفاده از دین صلح طلب اسلام هستند، گفت: با پیروی صحیح از آموزه های دینی و مکتب امام حسین (ع) نباید اجازه دهیم برخی افراد به نام دین اسلام، دست به جنایات هولناک بزنند.
 
رییس حزب جمعیت علمای پاکستان گفت: تاریخ نشان می دهد که هرگاه توطئه ای از سوی دشمنان علیه مسلمانان شکل گرفته است، مسلمانان منسجم تر و متحدتر شده اند و حضور چندین میلیونی آنان در مراسم اربعین حسینی در کشوری که قربانی اقدامات گروه تروریستی داعش است، نشانه بارز این وحدت و انسجام محسوب می شود.
 
کربلا امسال میزبان باشکوه ترین مراسم اربعین حسینی در طول تاریخ بود؛ میلیون ها نفر از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از سراسر جهان، از روزها و هفته ها پیش بسوی کربلا عزم سفر کردند تا در اربعین حسینی، به رغم اوضاع ناآرام عراق، کنار بارگاه ملکوتی سرور و سالار شهیدان باشند.
 
برخی رسانه های پاکستان با پرداختن به رویداد بی نظیر اربعین امسال در کربلا، اینگونه گزارش دادند که دل های عاشقان سیدالشهدا (ع) لب ریز از عشق و ارادت به امام حسین (ع) بود و بیم و هراس از حملات تروریستی و داعشی ها، جایی در این دل های عاشق نداشت.
 
رسانه های پاکستان از جمله روزنامه "نیوز"، "پاکستان تودی" و پایگاه های اینترنتی شبکه های خبری "دنیا" و "سچ تی وی" درباره حضور اقیانوسی از شیعیان در کربلا برای شرکت در مراسم اربعین حسینی، آن را نمایش بی نظیر وحدت و قدرت دانستند و نوشتند: بنا به گفته مقامات رسمی عراق، حدود بیست میلیون نفر از بیش از 60 کشور جهان، به رغم شرایط نه چندان امن عراق بدلیل حضور تروریست های داعش در این کشور، خود را به هر وسیله ممکن در روز اربعین به کربلا رساندند.
انتهای پیام /ض
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار