نماینده استان الانبار در پارلمان عراق در پی تحرکات داعش در غرب الرمادی، بر ضرورت تسلیح عشایر و ملحق شدن آنان به نیروهای مردمی و ارتش عراق برای مبارزه با تروریست‌ها تاکید کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"محمد الکربولی"، نماینده استان الانبار در پارلمان عراق بر ضرورت همبستگی عشایر الانبار با نیروهای امنیتی و بسیج مردمی برای پیروزی بر گروه تروریستی داعش تاکید کرد.
 
وی ادامه داد: به تعویق افتادن تسلیح عشایر و همکاری نکردن آنها با نیروهای امنیتی و بسیج مردمی شهرهای بزرگ و همچنین اماکن مقدسه را در معرض تهدید به سقوط قرار می‌دهد.
 
الکربولی گفت:مقاومت و پایداری ما مقابل حملات وحشیانه گروهک های داعش زمانی فعال و مفید خواهد بود که همدوش یکدیگر به نبرد با این تروریست‌ها رفته و برای دفاع از هر وجب خاک کشورمان احساس مسئولیت کنیم.
 
نماینده استان الانبار بر ضرورت همراه شدن تلاش عشایر الانبار، صلاح الدین، دیالی، نینوا و کرکوک با برادران بسیج مردمی و نیروهای مسلح تاکید کرد.
 
این عضو ائتلاف نیروهای عراقی گفت: تجربه‌ها در درگیری‌های اخیر ضرورت همبستگی و وحدت بین عشایر با بسیج مردمی و نیروهای مسلح را نشان می‌دهد و بدین شکل امکان آزادسازی اراضی اشغالی بدست داعش و همچنین حفظ پیروزی ها وجود دارد.
 
محمد الکربولی درباره تردید دولت در تسلیح عشایر و نبود هیچ اظهار نظری برای هماهنگی بین عشایر و نیروهای بسیج مردمی و ارتش هشدار داد و گفت: این مسائل موجب می‌شود که قدرت حفظ پیروزی‌هایمان را و سرکوب تروریسم را دست بدهیم و در مقابل احتمال سقوط شهرهای بزرگی مثل تکریت، سامراء و الرمادی به دست داعش زیاد است.
 
نماینده استان الانبار بر ضرورت اقدام دولت و ائتلاف بین المللی در تسریع تسلیح عشایر و پشتیبانی بیش تر هوایی تاکید کرد و گفت: نباید اجازه از دست رفتن فرصت‌ها را داد تا بتوانیم علاوه بر دفع پیشروی داعش و تهدید مقدسات در سامراء و کربلا توطئه‌ها برای فتنه انگیزی طائفه‌ای در جامعه عراق و سوق دادن کشور به دوران تاریک جنگ قومی سال 2006 ناکام گذاریم.
 
بنا بر اعلام مقامات عراقی، تروریست‌ها روز شنبه به شهرک الوفاء در غرب الرمادی مرکز استان الانبار حمله کردند تا آن را به شهرک‌های هیت و کبیسه اضافه کنند. آنان هنگام ورود به شهر تعدادی از نیروهای پلیس را داخل یک پاسگاه محاصره کردند و به قتل رساندند.
 
دولت عراق بعد از سقوط شهرک الوفاء در حمله غافلگیرانه تروریست ها، برای مسلح کردن عشایر با مشکل روبرو شده است.
 
از سوی دیگر مقامات محلی گفتند که تروریست ها 21 نفر از عشایر را پس از ربودن در نزدیکی شهرک البغدادی در غرب الرمادی اعدام کرده اند.
 
داعش شهرک البغدادی را از ماه اکتبر به محاصره خود در آورده است.
 
اگر استان انبار سقوط کند، داعش پهنه‌ای از مرز ترکیه تا مناطق اطراف بغداد را در اختیار خواهد داشت و بغداد در تیررس توپخانه این گروه قرار خواهد گرفت.
 انتهای پیام/ض
منبع:فارس

برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.