رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: هزینه تحصیل دانش آموزان افغان در مدارس ایرانی حدود 500میلیارد تومان بر آورده شده است.

خلیل الله بابالو رئیس مرکز امور بین  الملل و مدارس خارج از کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاراندر خصوص دریافت شهریه از دانش آموزان افغان محصل در مدارس ایرانی گفت: عدم دریافت شهریه از دانش آموزان افغان صحیح نیست بلکه قرار بر این بود دانش آموزان در مدارس ایرانی ثبت نام شوند و هر زمان که شیوه نامه آ‌ماده شد مطابق با آن از این دانش آموزان شهریه دریافت شود.
 
وی با اشاره به این  که این شیوه نامه یک ماه پیش آماده و ارسال شده است افزود: میانگین سرانه یک دانش آموز در ایران رقمی حدود یک میلیون و 450تومان تا یک میلیون و 800هزار تومان است  که از این تنها از یک دانش آموز افغانی رقمی حدود 120تا360هزار تومان شهریه دریافت می‌شود.
 
بابالو با بیان این که حدود 90درصد به دانش آموزان افغان تخفیف داده می‌شود عنوان کرد: 12گروه از دانش آموزان افغانی کم بضاعت مشمول تحصیل رایگان می‌شوند و از ‌آن‌ها شهریه‌ای دریافت نمی شود.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به این که هم اکنون 330هزار دانش آموز افغان در مدارس ایرانی تحصیل می‌کنند، افزود: هزینه تحصیل دانش آموزان افغان در مدارس ایران  حدود 500میلیارد تومان برآورد شده است که کمیساریار عالی پناهندگان تنها 10میلیارد تومان از این مبلغ را پرداخت می کند و امسال این رقم به 7میلیارد تومان رسیده است.
 
وی از تحصیل برابر دانش آموزان افغان در کنار دانش آموزان ایرانی خبرداد، اضافه کرد: همواره تاکید ما بر این دو نکته است که هیچ دانش آموز افغانی نباید از تحصیل بازبماند و همچنین یک دانش آموز افغانی باید در مسائل انسانی، عاطفی و آموزشی با یک دانش آموز ایرانی برابر دیده شود.
 
بابالو از ساخت 5مدرسه، با مشارکت کمیساریار عالی پناهندگان سخن گفت و اظهار داشت: امسال با مشارکت کمیساریار عالی پناهندگان 5مدرسه 9کلاسه و 12کلاسه در شهرهای مشهد، تهران، قم و کرمان در مدت زمان کوتاهی ساختند و تحویل داده شده است که البته زمین این مدارس توسط آموزش و پرورش ارائه شده و ساخت آن توسط کمیسار عالی پناهندگان تقبل گردیده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: هزینه ، تحصیل ، دانش اموز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۱ تير ۱۳۹۴
خواهشا برای مهاجرها هم مدرسه رو رایگان کنید ماهم آدم هستیم یکم به فکر ماباشین بچه های ما ازدرس خوندن افتادن!؟؟؟؟!!!!!
Singapore
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۳
سلام ان شاء خداوند به همه ما چشم و نگاه باز عطا فرماید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
اصلااین افغانهادرایران چه میکنندکه این همه خرج دست ما میگذارند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۲۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
این یعنی تطبیق باقانون اساسی ایران ....تحصیل رایگان برای بیگانگان......بچه های خودمان باید بروند مدارس غیرانتفاعی (البته انتفاعی!!!)....چراغی که برای بیگانه رواست برای خودمان حرام است!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
چرا؟ دانش آموزان خودمان نه کلاس دارندنه لوازم تحصیل ودردنیاازکمترین امکانات برخوردارندآنوقت شما ازخوشخدمتی به افغانها میگوئید متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
بابا حیف نیس اخه بزارید این پولو ملت خودمون استفاده کنند. مثلا بده به دانشگاهیها بدبختا دانشجوها وام دانشجویی خرجش درآد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
باعث این همه گرانی بیکاری فقر وگرسنگی جنایات همین مهاجران هستنددرصورتی خود ایران کم بچه بی خانوارنداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
پدر بچه های خودمونو درمیارید بعد به افغانیا 90 درصد تخفیف میدید؟؟ به چه حقی؟ از جیب کی؟؟؟ واسه بقیه مادرید واسه بچه های خودمون نامادری!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
چه افکار بشر دوستانه ای ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
کاش به اندازه افغانی ها در ایران و چشم میئولین اعتبار داشتیم؟
آخرین اخبار