مخافت شدید فوتسالی ها به درخواست جذب بازیکن مازاد بر سهمیه تیم ساوه

قانون تنها به نظر شخصی افتخاری بستگی ندارد / تیمی که در بحران رفته نباید زورگویی کند

باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ساوه به دنبال تغییر درآیین نامه نقل و انتقالات فوتسال برای جذب بازیکن مازاد بر سهمیه در تعطیلات نیم‌فصل با اعتراض شدید مدیران و مربیان لیگ برتر فوتسال همراه شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: فردا با رضایت افتخاری رییس کمیته فوتسال جلسه ای برگزار می شود تا بار دیگر به درخواست ساوه ایها رسیدگی شود این درحالیست که اعضای هیئت ریسه روز چهارشنبه مخافت خود را با تصویب این قانون اعلام کرند.

حال تلاش مجدد کمیته مدیران لیگ برتر را به واکنش واداشته که در ادامه این نظرها را می خوانیم.

*مرتضایی: قوانین من‌در‌آوردی قبلا امتحان خود را پس داده/ شهرداری ساوه وقت تلف نکند

 
مجید مرتضایی سرمربی تیم فوتسال فرش آرا به نمایندگی از این باشگاه مشهدی در خصوص درخواست تغییر قانون از جانب شهرداری ساوه گفت:در تمام دنیا هر قانونی که به تصویب اعضا می‌رسد در ابتدای فصل به تمامی تیم ها ابلاغ می‌شود و همه موظف به اطاعت از آن هستند. اگر قرار به ایجاد تغییر باشد باید در فصل آتی به اجرا درآید.

 اینکه یک تیم در کسب نتیجه به مشکل برخورد کرده نباید با متضرر شدن بقیه تیم ها حل شود و این اتفاق قطعا کار صلاحی نیست. حتی به نفع خود باشگاه شهرداری ساوه هم نیست. چرا که ممکن است فصلهای بعدی شرایط طور دیگری شده و خرید بازیکن به ضرر شهرداری شود.  در هیچ جای دنیا در میانه فصل تبصره و بندی تغییر نمی کند.

مرتضایی افزود:یک باشگاه حرفه ای در لیگ برتر اگر تیم های پایه و امید و جوانان خوبی داشته باشد می‌تواند با استفاده از این بازیکنان جای خالی بازیکنان اعتصاب کرده را پر کند. البته که آن بازیکنان هم اعلام کرده اند حاضرند به تیم کمک کنند.در شرایط کنونی پنج – شش تیم در رقابت برای بقا هستند و با این اتفاق حق تیم‌های دیگر ضایع خواهد شد.
 
 این اتفاق قطعا به ضرر فوتسال خواهد بود. قوانین من در آوردی چند سال پیش هم در لیگ برتر به اجرا درآمد و لیگ شانزده تیمه شد و در همان سال سه تیم انصراف دادند و همه دیدند که فوتسال ملی متضرر شد.

سرمربی فرش آرا در پایان گفت:من به تیم شهرداری ساوه توصیه می‌کنم در این مدت به فکر تقویت خود و بازیکنان موجود باشند و وقت تلف نکنند.
 
*نعمتی: باید تمام تیم‌ها به یک چشم دیده شوند / قانون نباید به سود یک تیم باشد


مصطفی نعمتی مدیرعامل باشگاه فردوسی مشهد در خصوص درخواست باشگاه شهرداری ساوه گفت: تغییر قانون نباید به خاطر یک تیم و به سود یک تیم صورت بگیرد. مگر می‌شود به خاطر یک تیم و شرایط بد آنها قانون را تغییر داد و به آنها اجازه بدهیم بازیکن جذب کنند و دیگر تیمها ضرر کنند. اگر قرار به تغییر در قانون است باید برای همه به شکل یکسان باشد.

وی در پایان گفت:در کل با تغییر به صورتی که به سود یک تیم باشد مخالف هستیم و بهتر است همه تیم‌ها به یک چشم دیده شوند.
 
*علی طاهری: مشکل به عملکرد ضعیف  مدیران تیم ساوه باز می گردد/ قانون تنها به نظر شخصی افتخاری بستگی ندارد

علی طاهری عضو هیئت رییسه سازمان لیگ فوتسال و مدیرعامل باشگاه گیتی پسند اصفهان در خصوص درخواست باشگاه شهرداری ساوه گفت: بنده در جلسه روز چهارشنبه هیئت رییسه غایب بودم اما همانطور که اعلام شد کسی زیر فشار تغییر نظر نخواهد داد. هر قانونی که در ابتدای فصل به تصویب رسیده و باید به آن پایبند بود. در مورد نقل و انتقال واضح است که تیمی می‌تواند بازیکن جدید بگیرد که سهمیه داشته باشد و جای خالی در لیستش باشد.

این مشکلی که برای این تیم بوجود آمده به خاطر عملکرد مدیران باشگاه شهرداری است که در ابتدای فصل برای مشکلات برنامه ای نداشته و جای خالی نگذاشتند.

طاهری در خصوص حمایت افتخاری از باشگاه شهرداری ساوه گفت: قطعا ما در هیئت رییسه هر چه قانون بگوید را به اجرا خواهیم گذاشت و به نظر شخصی بنده و یا آقای افتخاری بستگی ندارد.

عضو هیئت رییسه سازمان لیگ در خصوص تهدید مدیران شهرداری ساوه مبنی بر کناره گیری از لیگ عنوان کرد: مطمئن باشید هیچ تیمی به این راحتی از لیگ کنار نمی‌کشد و اگر هم کناره گیری کند قطعا به ضرر خودش خواهد بود. ممکن است تیمی در مقاطعی در اعتراض به عملکرد داوری و یا فدراسیون و در جهت بهبود این بخش تهدید به کناره گیری بکند. اما اینکه تیمی به این شکل کناره گیری کند فقط به ضرر خودش خواهد بود.به هر حال ما مطیع قانونیم و هر چه بگوید ما اجرا می‌کنیم.
 
*تقی پور:نباید تیمی که در بحران رفته زورگویی کند/ باید پایبند به قانون باشیم

 
اسماعیل تقی پور سرمربی تیم مس سونگون ورزقان در خصوص درخواست باشگاه شهرداری ساوه گفت: قانونی که ابتدای فصل به تیم‌ها اعلام شد و تمامی تیمها آن را امضا کردند باید تا انتهای مسابقات باقی و جاری باشد. مگر می شود در وسط فصل تیمی که شرایط خوبی ندارد به دنبال تغییر قانون باشد؟

تقی پور در پایان گفت:این تغییر قانون بی عدالتی است و آنچه که در آیین نامه آمده باید تا انتهای فصل به اجرا درآید و همه به آن پایبند باشند و این درست نیست که حالا که تیمی در شرایط خوبی نیست زورگویی کرده و حق تیم های دیگر را بخورد
 
*حاجتی: قانون بد داشتن بهتر از بی‌قانونی است/ مصلحت فوتسال مهم‌تر از راضی کردن یک تیم است


علیرضا حاجتی مدیر عامل باشگاه حفاری اهواز در خصوص تغییر قوانین نقل و انتقالات به در خواست باشگاه شهرداری ساوه گفت: این اتفاقات و در خواست ها زمانی رخ می‌دهد که افراد منفعت و شرایط خودشان را به صلاح و پیشرفت فوتسال ترجیح دهند. اگر هر کسی به جای اینکه به فکر فوتسال ملی و پیشرفت این رشته باشد، به فکر نجات دادن خودش باشد این شرایط کنونی بوجود می‌آید.

وی ادامه داد:با تمام احترامی که برای باشگاه، مدیران ، کادر فنی و بازیکنان شهرداری ساوه قائل هستم، باید بگویم که همانطور که یک تیم فدای یک نفر نمی‌شود، یک لیگ را نیز فدای یک تیم نمی‌کنند و همان قانون و آیین نامه ای که از پیش از آغاز فصل جاری و ساری بوده، باید به اجرا درآید نه اینکه وقتی یک تیم نتوانسته آن نتیجه ای که در ذهن خود داشته را کسب کند، به فکر تغییر قانون باشد.

حاجتی در مورد شرایط لیگ امسال گفت:مزیت لیگ شانزدهم به لیگ های گذشته این است که هفت تا هشت تیم برای قهرمانی می جنگند و رقابت نزدیکی دارند. در این شرایط همه به دنبال زیر سوال بردن کمیته فوتسال هستند و حالا که هیئت رییسه هم با این درخواست مخالفت کرده اگر کمیته تحت تاثیر عده اعمال نفوذ کند، برای خود مشکل آفریده است.

مدیر عامل حفاری در پایان گفت:هر آیین نامه ای که از ابتدای فصل مصوب شده باید به اجرا درآید نه اینکه به خاطر راضی کردن یک تیم در قانون تغییر ایجاد شود. مگر کمیته فوتسال قانون و آیین نامه ندارد که با چنین درخواست هایی در حق تیم های دیگر اجحاف شود.

 من به عنوان مسئول تیمی که در رده بانوان صدرنشین بوده و در آقایان جزو مدعیان هستیم و در رده های پایه با قدرت فعالیت می‌کنیم اعلام می‌کنم که موافق تغییر قانون نیستم چرا که این تغییر به بدنه فوتسال ملی و باشگاه ضربه می‌زند.
 
*زارعی:ساوه که بازیکن ندارد چرا واحدی را آزاد کرد؟ / با تغییر قانون حق ما ضایع می شود

 
مجید زارعی مدیرعامل باشگاه پایاسازه آذربایجان در خصوص درخواست شهرداری ساوه در خصوص جذب بازیکن مازاد بر سهمیه گفت: ما به عنوان تیمی که خودمان در کورس برای بقا هستیم واقعا راضی به این تغییر قانون نیستیم. ما مطیع قانون هستیم و اعتقاد داریم هرآنچه از ابتدا بوده و تصویب شده باید تا انتهای فصل به اجرا درآید. تیم ما هم در شرایط خوبی نیست ولی آیا درست است که بخواهیم با تغییر قانون و از راههای غیر فوتسالی در لیگ برتر بمانیم؟

وی ادامه داد:این درست نیست که تیمی که پول دارد و می‌تواند خرج کند بخواهد از قانون هم سوءاستفاده کند و تیم ما که پول ندارد بازیکنی نگیرد و در کورس متضرر شویم. این تغییر قانون در حق ما بی انصافی است و می می‌گوییم چه بمانیم و چه سقوط کنیم پایبند قانونیم و هر چیزی که از ابتدا قبول کردیم را تا انتها ادامه می‌دهیم.

وی در پایان گفت:اما سوال من اینجاست که باشگاه شهرداری ساوه که می‌گوید به دلیل اعتصاب بازیکنانش کمبود بازیکن دارد چگونه حمید واحدی را به تیم ما داده است؟ مگر نمی‌گویند بازیکن نداریم پس چرا یک بازیکن لیگ برتری‌شان را آزاد کرده اند؟
 
 
*دبیری: باید تا انتهای فصل به آیین نامه پایبند باشیم


افشین دبیری مدیرعامل باشگاه دبیری تبریز در خصوص درخواست شهرداری ساوه مبنی بر تغییر در قوانین گفت: موضع باشگاه دبیری در این موضوع قانون است. احساس می کنیم هرآنچه که در آیین نامه نقل و انتقالات آمده است خوب بوده و تا پایان فصل باید ادامه پیدا کند.

وی افزود:در آیین نامه به طور واضح مشخص است که به چه تعداد می توان بازیکن لیگ برتری را جذب کرد و چه تعداد بازیکن در لیست جای خواهند گرفت. مسئله جدید و عجیبی نیست و همه باید هر آنچه در آیین نامه هست را اطاعت کنند.

دبیری در پایان گفت:تغییر یا عدم تغییر قانون برای باشگاه دبیری هیچ سود و منفعتی ندارد چرا که ما برای انتقال جا داریم ولی بازیکنی نیاز نداریم اما این تغییر به ضرر باشگاه هایی که برای بقا می جنگند هست ولی باید قانون برای همه تیم‌ها یکسان باشد.
 
*فلاح: توان خرید بازیکن جوان هم نداریم/ درخواست ساوه ظلم آشکار در حق تیمهای دیگر است

 
رضا فلاح سرمربی تیم فوتسال مقاومت البرز در خصوص درخواست باشگاه شهرداری ساوه گفت:‌ ما مخالف تغییر قانون هستیم . این اتفاق ظلم آشکار در حق تیم های پایین جدولی است. تیم ما شش جای خالی دارد اما توان خرید بازیکن متولد ۷۵ را هم نداریم و دو بازیکنمان هم در حال جدا شدن هستند. در این شرایط باشگاه شهرداری در نظر دارد در حالی که ۱۶ بازیکن داشته و ۴ سهمیه لیگ برتری اش را گرفته است باز هم بازیکن جدید بخرد. خب نجات همراه با بی قانونی آن تیم، معادل سقوط یک تیم دیگر است .

سرمربی مقاومت تاکید کرد:ما با تمام احترامی که برای شهرداری ساوه قائلیم می گوییم مخالف این اتفاق هستیم و هیچ تیمی از جمله ما حق دخالت در قوانین را ندارد.

اما اینکه بخاطر یک باشگاه شرایط را تغییر دهند تا بتواند بازیکن بخرد منصفانه نیست.ما از ابتدا با علم به این شرایط قانون، بودجه گرفته ایم و تیم بسته و توانسته ایم با تمام مشکلاتمان تا این حد رقابت کنیم. اینکه یک باشگاه بخواهد به این صورت تقویت شود ظلم در حق بقیه تیم های پایین جدولی است.

*منصوری: افتخاری مسئول اجرای قانون است/ اجازه نخواهیم داد قانون تغییر کند

 کریم منصوری مدیرعامل باشگاه منصوری قرچک و عضو هیئت رییسه سازمان لیگ فوتسال در خصوص درخواست باشگاه شهرداری ساوه مبنی بر خرید بازیکن مازاد بر سهمیه گفت: ما مجبوریم بر اساس قوانین تصمیم گیری کنیم و تابع قانون باشیم. اینکه باشگاهی خوشش بیاید یا خیر اهمیتی ندارد. مشکل برای باشگاه شهردای ساوه پیش آمده و ربطی به سازمان لیگ ندارد. 

هیئت رییسه به درخواستهایی که خارج از قوانین باشد کاری ندارد. نمی‌توانیم به خاطر یک باشگاه قوانین را تغییر دهیم آن هم در حالی که می دانیم اعتصاب بازیکنان بهانه است و نمی‌خواهند آنها را به تیم بازگردانند.

منصوری در مورد تشکیل جلسه مجدد برای این موضوع در روز یکشنبه گفت: ما تصمیم خود را گرفته ایم و در جلسه بعدی هم نظرمان تغییر نخواهد کرد. آیین نامه نقل و انتقالات قبل از شروع لیگ به تیم ها ابلاغ شده . نه اینکه هر تیمی که کم امتیاز دارد تهدید کند که از لیگ کنار می رویم.

 آنها دوست دارند چند بازیکن بخرند و تیم خود را نجات دهند اما اگر آنها سقوط نکنند خوب تیم دیگری سقوط می کند. باید قوانین برای تمام تیم ها یکسان باشد.

منصوری در مورد حمایت افتخاری از این درخواست گفت: آقای افتخاری هم مسئول اجرای قوانین و آیین نامه هستند و ملزم به اجرای قوانین اند. ما خودمان هم باشگاه داریم و بدمان نمی‌آید چند بازیکن خودمان را که به دلیل عدم دریافت مطالبات تمرین نمی کنند از فهرست خارج کرده و چند بازیکن جدید بخریم. اما نباید در این مسایل شخصی به قضیه نگاه کرد و باید مطیع قانون باشیم.

مدیرعامل منصوری در خصوص تهدید تیم شهرداری ساوه گفت: آنها می گویند اگر قانونمان تصویب نشود از لیگ کنار می کشیم اما ما هم به نمایندگی از باشگاه ها می گوییم که اگر این قانون تغییر کند هم به جای یک تیم چند تیم از لیگ کنار خواهند کشید. مطمئن باشید اجازه نمی دهیم چنین اتفاقی رخ دهد.

 
*نجاریان: تغییر در قانون اجحاف در حق دیگران است/ قانون تغییر کند تیم‌های دیگر از لیگ کنار می‌روند

 
 
سعید نجاریان مدیرعامل باشگاه شهروند ساری و عضو هیئت رییسه سازمان لیگ فوتسال در خصوص درخواست باشگاه شهرداری ساوه گفت: تنها چیزی که در این مسئله اهمیت دارد قانون می‌باشد و این قانون برای تمامی تیمها یکسان بوده و همه باید اطاعت کنند. قانون و آیین نامه برای تمام تیم ها یکسان است و شخصی و موردی برخورد نمی‌کند و پس از این که در ابتدای فصل ابلاغ شده هیچ کسی نباید از آن تخدی کند. همانطور که تیم ساوه مشکل دارد، چند تیم دیگر هم مشکلاتی دارند و ما نمی‌توانیم برای یک نفر قانون را تغییر دهیم.

البته به مدیران شهرداری هم گفته ایم که درخواست بدهند تا ما با نهایت مساعدت بررسی کنیم. اما سهمیه لیگ برتری مشخص است و اگر تغییری ایجاد کنیم در حق دیگران اجحاف است.

وی در مورد تهدید باشگاه شهرداری ساوه به کناره گیری از لیگ گفت: همانطور که باشگاه ساوه تهدید می کند اگر ما قانون را تغییر دهیم ممکن است تیم های دیگری هم تهدید به کناره گیری کنند. هیئت رییسه قانون دارد و ممکن است مساعدت کنیم اما تغییر قانون خیر.

نجاریان در خصوص حمایت افتخاری از این درخواست افزود: ما با سه رییس مختلف در کمیته کار کرده ایم و کارمان را بلدیم. در این مسئله مهم این است که در حق تیم های دیگر اجحاف نشود. ما نمایندگان تیم ها در هیئت رییسه ایم و می دانیم که تیم ها مخالف این تغییر قانون هستند و به خاطر یک تیم بقیه تیم ها را معترض نمی‌کنیم قانون مشخص است.

در رشته فوتبال که ۱۱ بازیکن در زمین بازی می کنند تنها ۶ سهمیه لیگ برتری وجود دارد. در فوتسالی که ۵ بازیکن بازی می کنند ما ۴ سهمیه قرار داده ایم. این اتفاق از زمانی افتاد که فولاد ماهان در یک فصل با خرید ۱۴ بازیکن لیگ برتری موجب شد تمام لیگ به هم بریزد و بازیکنان ملی پوش در این تیم نیمکت نشین شدند و فوتسال ملی ضرر کرد.

ما اعتقاد داریم با این قانون بازیکنان خوب در تیم ها پخش می شوند و می بینیم که الان چند تیم در حال نبرد برای قهرمانی هستند. و این قانون به سود تیم ها و فوتسال تصحیح شده و تغییر نمی کند.


انتهای پیام/
برچسب ها: فوتسال ، اعتراض ، افتخاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار