نوری گفت: کارخانه‌های قند و شکر اهواز و شوش به دلیل بدهی که در سال‌های گذشته دچار ورشکستگی شده بودند دوباره احیا و راه‌اندازی خواهند شد.

راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به وضعیت تولید شکر کشور اظهار داشت: در سال‌های گذشته و همچنین سال جاری میزان تولید شکر یک سوم بوده و دو سوم آن نیز بیشتر از طریق واردات تأمین می‌شود که امیدواریم با توجه به اینکه خوزستان به شهر شکر هم معروف احیاء و راه‌اندازی این دو کارخانه که در دستورالعمل‌های وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت احیا شوند.

وی در خصوص وضعیت متوقف بودن کارخانه‌ قند و شکر و نیشکر به دلیل عدم پرداخت بدهی خود به شرکت گاز تصریح کرد: به شرکت گاز تذکر داده شده است تا هر چه سریع‌تر گاز این کارخانه وصل شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه اگر قیمت داخلی افزایش پیدا کند کمکی به راندمان تولید داخلی خواهد بود یادآور شد: همه‌ی این موارد یاد شده در صورت پرداخت یارانه دولت و ارائه‌ی تسهیلات قابل محقق شدن است تا هم کمکی به کارخانه‌ها باشد تا از ورود شکر وارداتی به کشور جلوگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار