توکلی گفت: بودجه‌هایی که در سال 93 برای آبیاری تحت فشار به صورت استانی تخصیص یافته کمتر از 10 درصد بوده و انتظار می‌رود تا پایان سال این بودجه‌ها برای آبیاری نوین پیشرفت قابل توجهی پیدا کند.

محمدتقی توکلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص تخصیص اعتبارات صندوق ملی برای ایجاد شبکه‌های آبیاری در کشور نیز اظهار داشت: در حال حاضر این اعتبارات برای استان خوزستان 1.5 میلیارد دلار و 500 میلیون دلار نیز برای سیستان و بلوچستان تخصیص یافته این اعتبارات صندوق ملی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی با اشار ه به وضعیت پرداخت خسارت‌های بیمه به کشاورزان نیز تصریح کرد: تا پایان برنامه‌ی پنج ساله توسعه 50 درصد از خسارت‌های بیمه توسط دولت پرداخت خواهد شد اما در سال جاری متأسفانه 50 میلیارد تومان این مبلغ به حساب کشاورزان واریز شد که نتوانست جوابگوی ضرر و زیان کشاورزان باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه راندمان آبیاری در بخش کشاورزی کمتر از 35 درصد است اضافه کرد: امیدواریم در بودجه‌ی سال جاری نیز مانند سال گذشته به بخش ایجاد شبکه‌های نوین آبیاری، شبکه‌های آبیاری و ... توجه بیشتری شود.

توکلی در پایان یادآور شد: امیدواریم با توجه به ابلاغیه‌های صورت گرفته در خصوص اقتصاد مقاومتی توجه بیشتری به بخش مکانیزاسیون، اصلاح بذر، گسترش صنایع تبدیلی و اجرای به موقع خرید تضمینی کند تا ما شاهد رشد کشاورزی در کشور باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: بودجه ، آبیاری ، خسارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار