نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از مقام بندگی به عنوان بارزترین و مهمترین ویژگی یک دانش آموز بسیجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در نخستین همایش شورای همفکری فرماندهان واحدهای پیشگام بسیج دانش آموزی کشور گفت: حضرت عیسی بن مریم(ع) خردسالترین بسیجی معرفی شده در قرآن کریم است که در آغوش مادر خویش روزهای نخست تولد خود را تجربه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حضرت عیسی بن مریم(ع) که به اشاره مادر خویش لب گشود و خویشتن را معرفی کرد افزود: به گمانم اگر بخواهیم در دوران نوجوانی در راه قرآن کریم قدم برداریم، در راهی که مسیر را برای تربیت یک انسان شایسته و بسیجی هموار می کند حرکت کنیم باید سخنان این شخصیت قرآنی را در روزهای نخست تولد به عنوان تابلویی درخشان و ماندگار فراروی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه من بنده خدا هستم نخستین جمله‌ای بود که از زبان این شخصیت قرآنی بیان شد، گفت: بدون تردید مهمترین عاملی که شما دانش آموزان را به عنوان یک عنصر پیشگام و پیشرو در خانواده بسیج معرفی کرده روح بندگی و ایمان شما بسیجیان است.

وی ادامه داد: بندگی اولین و بارزترین خصیصه و ویژگی است که حضرت عیسی بن مریم را از دیگر انسانها متمایز کرده و پیامبر اعظم را در مقام رسالت قرار داده است.بنابر این اولین ویژگی یک نوجوان بسیجی آن است که از تمام سرمایه خود و از تمام داده‌ها استفاده کند تا بندۀ خوبی برای خداوند باشد بنابراین نخستین و آخرین توصیه من به شما نوجوانان این است که در مقام بندگی قدم بردارید و بنده خدا باشید و بدون تردید آنچه دفاع مقدس را خلق و آفرید مقام بندگی بود.

وی با اشاره به اینکه شخصیت انسان در دوران نوجوانی وی شکل می‌گیرد ، افزود: اراده و عزم شما نوجوانان در دستیابی به مقام بندگی در این مقطع از عمر بسیار کلیدی و در آینده زندگی شما محوری و رکنی تأثیرگذار است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی اضافه کرد: وجه تمایز یک نوجوان بسیجی از دیگران این است که او از آغاز بسیجی و آراسته به مقام اطاعت خداوند متعال بوده و این سرمایه قابل دسترسی و دستیابی برای شما نوجوانان است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از دانش اندوزی به عنوان دومین ویژگی دانش آموز بسیجی سخن گفت و اضافه کرد:  یک عنصر بسیجی سالم در کنار عبد بودن باید در مقام تحصیل دانش  و علم نیز قرار گیرد و در این عرصه نیز سختکوش باشد زیرا انقلاب نیازمند نیروهای بسیج عالم و مومن است و شما نوجوانان بدون ایمان و دانش نمی‌توانید شخصیت خود و خانواده خویش را بسازید بنابر این اوقات تحصیل خود را تعریف کنید و به مطالعه بپردازید زیرا که مهمترین ویژگی رهبر معظم انقلاب بعد از بندگی و عبودیت خدا پیشگامی در مقام تحصیل، علم و مطالعه است.

وی با بیان اینکه انسان در مسیر تحصیل و علم به عنصر بصیرت نیز دست پیدا می‌کند ، افزود: با داشتن تحصیل از شرایط سیاسی کشور می‌توان به بصیرت سیاسی دست یافت.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی از ویژگی سوم دانش آموز بسیجی سخن گفت و اضافه کرد: مهمترین ویژگی یک عنصر مومن ، عبد و عالم این است که درست تصمیم بگیرد صحیح گام بردارد و به هنگام حرکت کند که البته شناخت درست راه و به هنگام اقدام نمودن نتیجه پیوند علم و ایمان است.

وی ادامه داد: اگرمی‌بینید که شهدای بسیجی برای ما پیشگام هستند دلیلش آن است که آنان دانش، ‌بصیرت و ایمان را پیوند زده‌‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی اضافه کرد:‌ بصیرت، اقدام و شجاعت از بسیجی یک چهره ‌ای می‌سازد که در تمام عرصه‌ها با قدرت حضور یابد.

وی ادامه داد: ما در آستانه تحول بنیادین قرار داریم و این تحول بنیادین را شما بسیجیان ، سلحشوران و مردم انقلابی ایران دامن زده‌اید.
وی اضافه کرد: شما نظاره گر این هستید که منطقه در چه شرایط ویژه‌ای قرار گرفته است. عراقی که دیروز چکمه‌های خونین صدام و مزدوران آمریکا در او ایفا نقش می‌کرد امروز به یک قطب قدرتمند در ایستادگی مقابل استکبار و حضور نیروهای وفادار به حضرت ابا عبدالله الحسین تبدیل شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: لبنانی که تا دیروز به عروس خاورمیانه معروف بود امروز به نماد مقاومت اسلامی در جهان عرب تبدیل شده است.

وی ادامه داد: امروز کسانی که مدیریت سیاسی را در دست دارند از جنس بسیجیان هستند و دنیای اسلام امروز متاثر از حرکت بالنده و راهگشای تفکر بسیجی است که پیوند با ایمان ، علم،‌ تصمیم به هنگام و شجاعت در اقدام او دیده می‌شود.

گفتنی است، با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و علی زرافشان معاون آموزش وزارت آموزش و پرورش از تمبر محبوبه دانش آشتیانی شهیده شاخص سال 93 بسیج دانش آموزی رونمایی شد.

لازم به ذکر است در پایان سوگند نامه فرمانده بسیج دانش آموزی توسط یکی از دانش آموزان بسیجی قرائت شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: قرآن ، کشور ، بنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار