مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: وصول مطالبات ، جبران خسارت و تامين هزينه‌هاي فرودگاهي ضروري است ومهم نيست که چه‌ اندازه درآمد داريم بلکه بايد به ‌فکر خدمت به مردم باشيم.

به ‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط‌عمومي فرودگاه‌هاي کشور ،همايش سه روزه عاملين ذيحساب شرکت فرودگاه‌هاي کشور با حضور محمدعلي ايلخاني رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ديگر مديران و 120 تن از عاملان ذيحساب شرکت فرودگاه‌هاي کشور به ميزباني اداره‌کل فرودگاه‌هاي استان خراسان‌رضوي، در مشهد مقدس آغاز شد. 

ايلخاني تاکيد کرد و گفت: يک ذيحساب موفق هنگامي که مديران فرودگاهي درگير مسائل اجرايي هستند، مي‌تواند با تعهد و درايت خود کار را به مجراي صحيح هدايت و از هدر رفت سرمايه‌ها و اسراف جلوگيري کند. 

وي تاکيد کرد: امروز که مي‌خواهيم بر اساس عقلانيت و مهندسي روز، شرکت فرودگاه‌هاي کشور را اداره کنيم ، ديگر مجال اشتباه نيست. 

وي  خاطرنشان کرد: مديريت صحيح، علمي و متعهدانه بودجه شرکت فرودگاه‌هاي کشور به همت و دانش شما بستگي دارد.  مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها از ذيحسابان خواست: با پيش‌بيني‌هاي مدبرانه که ناشي از اشراف‌ به مسائل مالي است ، اولويت‌ها را در هزينه‌کردها لحاظ کنند. 

ايلخاني با بيان اينکه فرودگاه‌ همواره در معرض ارزيابي است ، ادامه داد: بايد در خدمات‌دهي دقت کرد چراکه 53درصد صنعت گردشگري بين‌المللي متوجه فرودگاه‌ها و 47درصد آن متوجه بخش حمل‌و نقل ريلي و جاده‌يي و دريايي است.  

مدير عامل شرکت فرودگاه‌هاي کشور در ادامه ضمن ابراز گلايه از عدم وصول مطالبات فرودگاه‌ها گفت: ملزم هستيم مطالبات  را بموقع از شرکت‌هاي هواپيمايي دريافت کنيم چرا که در سطح کشور فرودگاه‌هايي داريم که توجيه اقتصادي چنداني ندارد و نگهداري آنها هزينه‌بر است. 
وي با اشاره به زيان 400ميليارد توماني فرودگاه‌ها اظهار داشت: با وصول مطالبات بايد در انديشه جبران خسارات و تامين هزينه‌هاي خود باشيم و با دريافت مطالبات خود از شرکت‌هاي هواپيمايي بخش عمده‌يي از ضررهاي مجموعه شرکت فرودگاه‌ها جبران خواهد شد. 


ايلخاني همچنين بر بازنگري و ارتقاي دارايي‌هاي شرکت فرودگاه‌ها تاکيد کرد و گفت: اين رويداد به يقين باعث ارائه خدمات بهتر فرودگاهي در مناطق محروم خواهد بود. 

مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها در بخش ديگري از سخنان خود به اشاره به افزايش پروازهاي عبوري و درآمدها حاصل از آن در سال‌ جاري افزود: اين درآمدها در توسعه و بهسازي و تامين تجهيزات کمک ناوبري هزينه خواهد شد و بر همين اساس سال جاري و سال آينده سال‌هاي تعيين کننده اي براي شماست و قطعا مسئوليت‌تان دو چندان خواهد شد.  وي بودجه سال آتي را مناسب ارزيابي کرد و گفت: براي بهسازي و بازسازي زيرساخت‌ها در سال 94 بودجه‌يي شش هزار ميليارد ريالي  داريم که البته اين بودجه در زمينه کيفيت خدمات و ارتقا ايمني هزينه مي‌شود.

 ايلخاني همچنين گفت: استفاده از سيستم‌ها و دستگاه‌هاي نوين فرودگاهي و خريد تجهيزات کمک‌ناوبري مدرن از اولويت‌هاي ما در سال آينده است. 

محمدباقر قاسم‌زاده مديرکل فرودگاه‌هاي استان خراسان‌رضوي هم با اشاره به نقش موثر ذيحسابان در اعتلاي شرکت فرودگاه‌هاي کشور اظهار داشت: رعايت موازين و التزام به دستورالعمل‌هاي کاري، برگزاري پيوسته کارگاه هاي آموزشي براي مستخدمان ادارات مرتبط با امورمالي، ارزيابي مستمر وصول مطالبات، از عوامل مهم و سازنده براي ذيحسابان موفق و کاربلد است. 

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: خوشبختانه با پيگيري‌هاي فراوان توانستيم مبلغي بالغ بر 40 ميليارد تومان از مطالبات خود را وصول کنيم ، البته رسالت فرودگاه مشهد علاوه بر توسعه متوازن در مجموعه فرودگاهي، نگاه به فرودگاه‌هاي مناطق محروم و حمايت از آنها است.  علي شورميج، ذيحساب و مدير امورمالي و درآمد شرکت فرودگاه‌هاي کشور نيز با تاکيد بر رعايت قوانين و مقررات مالي گفت: اطلاعات بايد بموقع ثبت و اسناد در کوتاهترين زمان ممکن ارسال شود .

وي اظهار داشت: بايد در پي کاهش هزينه‌ها باشيم و براي تملک دارايي‌هاي شرکت فرودگاه‌هاي کشور و وصول مطالبات خود همواره متعهد و پيگير امور باشيم. شورميج همچنين بر استمرار کلاس‌هاي آموزشي براي کارکنان امور مالي و بروز نگه‌داشتن آنها تاکيد کرد. 

ذيحساب و مدير امورمالي و درآمد شرکت فرودگاه‌هاي کشور، به ذيحسابان توصيه کرد: هماهنگي، ارتباط و تعامل خود با ديگر واحدها را حفظ کنند و به ارباب‌رجوع احترام بگذارند.  شورميج به امين اموال‌ها در خصوص پوشش مناسب بيمه‌يي و کنترل دارايي‌ها در جابجايي اموال نيز توصيه و پاسخگويي به دستگاه‌هاي نظارتي با هدف شفاف‌سازي را ضروري دانست. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار