وی گفت: مسایل و مشکلات این پروژه به ویژه مشکل اعتبارات آن در سطح ملی و استانی پیگیری شده و در نتیجه این پیگیری و بازدیدهای مستمر وضعیت پروژه ازحالت تقریبا رکود در سالهای گذشته به تلاش بیوقفه در حال حاضر در آمده و پیشرفتهای خوبی حاصل شده است .
به گفته معاون عمرانی استاندار آذربایجانشرقی تاکنون برای ساخت این خط آهن افزون بر600 میلیارد تومان هزینه شده و در سالجاری هم با وجود محدودیتهای مالی، دولت برای آن بیش از 200 میلیارد تومان تزریق کرد که تاکنون افزون بر 70 درصد آن اختصاص یافته است.
پورمهدی افزود: این پروژه نخستین خط آهن کشوری است که همه فرایندهای آن مطابق با آخرین استانداردهای بینالمللی طراحی و اجرا شده و میتواند مسافت 160 کیلومتر را درمدت یک ساعت طی کند.
معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت و نقش این پروژه در رونق اقتصادی و گردشگری استان اظهار کرد : از 10 قطعه این طرح تاکنون هفت قطعه آن به پایان رسید و سه قطعه دیگر در دست ساخت است.
پورمهدی گفت: طول این خط آهن 200 کیلومتر است و با راهاندازی آن به گفته معاون عمرانی استاندار آذربایجانشرقی مدت زمان مسافت تبریز – تهران از طریق قطار ریلی از 13 ساعت به شش ساعت کاهش خواهد یافت.
پورمهدی عملیاتی کردن ساخت آزاد راه تبریز، مرند و بازرگان را از دیگر اقدامات مهم دریک سال گذشته در بخش توسعه زیرساختهای استان بیان کرد که به گفته وی با پیگیریهای شخص آقای استاندار و سایر مدیریتهای مرتبط محقق شده و وزیر راه و شهرسازی در بودجه سال 94 برای آن 250 میلیارد تومان پیشنهاد ردیف بودجه کرده است .