یک کار‌شناس سیاست خارجی گفت: با توجه به بدفهمی‌هایی که نسبت به جمهوری اسلامی پدید آمده و منجر به ایران هراسی شده است، کشورمان تلاش می‌کند تا ایده‌های صلح طلبانه مانند گفتگوی تمدن‌ها و یا محکومیت خشونت و افراطی‌گری را ارائه دهد.

"جعفر حق‌پناه" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتخاب ۱۸ دسامبر به عنوان روز بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی‌گری اظهار داشت: برای جمهوری اسلامی ایران مهم است که رویکرد خود را نسبت به مسائل و موضوعات مهم فرهنگی و سیاسی... در جهان و منطقه به طور واضح و صریح مشخص کند.  
 
وی ادامه داد: با توجه به بدفهمی‌هایی که نسبت به جمهوری اسلامی پدید آمده و منجر به ایران هراسی شده است، کشورمان تلاش می‌کند تا ایده‌های صلح طلبانه مانند گفتگوی تمدن‌ها و یا محکومیت خشونت و افراطی‌گری را ارائه دهد.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی تصریح کرد: نامگذاری ۱۸ دسامبر به عنوان روز بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی‌گری را می‌توان اقدام مثبتی تلقی کرد.  
 
حق پناه در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به رویکردی که دولت جدید در پیش گرفته و شعارهایی که در سیاست خارجی ایران در سطح بین المللی و منطقه‌ای مطرح ساخته، اینگونه هم اندیشی‌ها می‌تواند در راستای عملی کردن ایده‌های جمهوری اسلامی ایران باشد و نباید منع خشونت به عنوان یک ژست از سوی کشور‌ها مطرح شود.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: حق پناه ، خشونت ، افراط ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار