وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تهران، بغداد و دمشق در مبارزه با خشونت و افراطی‌گری دیدگاه مشترکی را دنبال می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه کنفرانس بین‌المللی جهان علیه خشونت و افراطی‌گری و پس از برگزاری نشست سه‌جانبه با همتایان عراقی و سوری در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر تفاوت‌های اجلاس قم و تهران در خصوص مقابله با افراط‌گری در جمع خبرنگاران گفت: هر دو این جلسه با یک هدف و دو جهت انجام شد.
 
وزیر امورخارجه تصریح کرد: اجلاس قم صرفاً در جهت هماهنگی‌های مذهبی علیه گروه‌های تکفیری و این اجلاس هماهنگی‌های وسیع سیاسی بود که یکی از ابعادش بحث فرهنگی و مذهبی است و ابعاد دیگری هم دارد.
 
وی با تأکید بر این که اجلاس قم بسیار ارزنده و مهم بود، افزود: آن اجلاس که علیه حرکت‌های تکفیری بود با اجلاسی که این جا برگزار شد هر دو مکمل هم شدند و ما در اجلاس قم در محضر ایات عظام مکارم و صبحانی حضور داشتیم.

ظریف با بیان این که از آیات عظام نمایندگانی هم در اجلاس تهران حضور داشتند، تأکید کرد: هر دو این اجلاس‌ها با هماهنگی مشترک انجام می‌شوند تا به برخورد با حرکت‌های ضد اسلامی تکفیری کمک شود.
 
ظریف افزود: سه کشور ایران، عراق و سوریه کشورهایی هستند که در مبارزه با ترور و افراط دیدگاه مشترک داشتند و مقاومت کردند و در این اجلاس هم تأکید کردیم همکاری‌ها ادامه داشته باشد.
 
وزیر امور خارجه با اشاره به پیشنهادات رئیس جمهوری برای مقابله با افراط اظهار داشت: پیشنهادات وی را در جلسات مختلف بین‌المللی و این جلسه پیگیری می‌کنیم و در سازمان ملل هم همین دیدگاه را پیگیری خواهیم کرد که به هدف مشترک‌مان که مبارزه با افراط و خشونت علیه ادیان الهی و انسان‌هاست برسیم و از بتوانیم از مردم بی‌گناه که قربانی می‌شوند دفاع کنیم و جلوی تروریست‌ها را بگیریم.

ظریف در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص جزئیات نشست سه‌جانبه‌اش با وزرای خارجه سوریه و عراق اظهار داشت: سه کشور ایران، عراق و سوریه کشورهایی هستند که در مبارزه با ترور و افراط از ابتدا دیدگاه مشترکی داشتند و در این زمینه مقاومت کردند و لذا همکاری آنها ضروری است و در این اجلاس توافق کردیم که این همکاری‌ها ادامه یابد و این اولین جلسه همکاری ما بود.

وی درباره دور بعدی مذاکرات ایران و 5+1 عنوان کرد: این مذاکرات به زودی شکل خواهد گرفت و کار به پیش می‌رود.

19:50دیدار سه جانبه وزرای خارجه ایران، سوریه ،عراق در مواجهه با خشونت و افراطی گری


در حاشیه اجلاس بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی گری،نشست سه جانبه وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران،سوریه،عراق به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.


21:30دیدار دو کشیش آمریکائی با وزیر امور خارجه کشورمان

دو کشیش آمریکایی که برای شرکت در اولین همایش بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی گری به تهران سفر نموده اند،در حاشیه این همایش با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کردند.
انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، اجلاس ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۳:۳۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
ملت ایران و عراق و سوریه با هم برادرند و باید یک ارتش متحد برای مقابله با تروریستها و خطرهای اینده داشته باشیم.
آخرین اخبار