مطبوعات بلژیک نوشتند این کشور درخواستی رسمی برای اعزام نیروی نظامی به عراق به منظور ارائه مشاوره و کمک به آموزش نظامیان عراقی در مبارزه با افراط گرایان مسلح داعش دریافت کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه لوسوار بلژیک، قرار است این درخواست در نشست آتی شورای وزیران بلژیک که جمعه دوازدهم دسامبر تشکیل خواهد شد، بررسی شود.

"استیون واندپوت"، سخنگوی وزارت دفاع بلژیک، اعلام کرد در حال حاضر نمی توان گفت که آیا بلژیک به عراق نیروی نظامی اعزام خواهد کرد یا نه. اگر دولت بلژیک با این درخواست موافقت کند، باز هم مشخص نیست که چه تعداد نظامی بلژیکی به عراق اعزام خواهند شد.

سخنگوی وزارت دفاع بلژیک ادامه داد با توجه به لایحه بودجه دفاعی سال 2015 بلژیک، امکان اعزام حداکثر پنجاه نظامی به عراق برای شرکت در چنین عملیاتی وجود دارد.

"دیدیه بیندر"، وزیر دفاع بلژیک، نیز روز سه شنبه در این باره اعلام کرد مسئله اعزام نیروی نظامی به عراق برای شرکت در عملیات رزمی بر ضد افراط گرایان مطرح نیست. با این وجود این احتمال وجود دارد که وزارت دفاع بلژیک حدود پنجاه مربی نظامی خود را برای کمک به آموزش نیروهای مسلح عراق به این کشور بفرستد با این وجود برای قطعی شدن مسئله باید منتظر تصمیم وزارت دفاع بمانیم.

روزنامه لوسوار نوشت ائتلاف بین المللی ضدداعش به فرماندهی آمریکا روز سه شنبه تصمیم گرفت 1500 نظامی برای شرکت در عملیات زمینی بر ضد گروه افراط گرای داعش به عراق اعزام کند. 

تاکنون این ائتلاف مداخله خود را بر ضد داعش در عراق به عملیات هوایی محدود کرده بود.

بلژیک اکتبر گذشته شش هواپیمای جنگی اف شانزده و یکصد و بیست نظامی به اردن اعزام کرد تا در ائتلاف بر ضد داعش شرکت کنند.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار