وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان با یادآوری اقداماتی که این کشور اخیرا برای اجرای تعهداتش در قبال قرارداد خط لوله گاز با ایران انجام داده است، گفت: اطمینان می دهیم که کار احداث خط لوله در پاکستان در مدت کوتاهی انجام خواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"شاهد خاقان عباسی" روز سه شنبه با بیان اینکه دیدار و گفت و گوهای بسیار خوبی با "علی طیب نیا"وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران در جریان سفر جاری وی به اسلام آباد داشته است، گفت: در این دیدار و همچنین در دیدارهای اخیر خود با 'بیژن نامدار زنگنه' وزیر نفت ایران، بحث های بسیار خوبی درباره نحوه اجرا و زمانبندی اجرای طرح خط لوله در پاکستان داشته ایم.
 
وی با بیان اینکه اخیرا توافقات خوبی بین پاکستان و بزرگترین شرکت نفتی چین (شرکت ملی نفت چین CNPC) برای اجرای طرح خط لوله 700 کیلومتری از بندر گوآدر (واقع در 70 کیلومتری مرزی ایران) تا نوابشاه انجام شده و شرکت چینی برای انجام مقدمات اجرای طرح امروز وارد اسلام آباد شده است، گفت: این شرکت چینی اعلام کرده است که در مدت 24 ماه این طرح خط لوله 700 کیلومتری را اجرا خواهد کرد و البته نخست وزیر پاکستان تاکید دارد که این طرح حتی باید در مدت زمان کمتر از 24 ماه اجرا شود.
 
وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان در مورد 70 کیلومتر باقیمانده این طرح از بندر گوآدر تا مرز ایران نیز گفت که این بخش هم از سوی شرکت های پاکستانی انجام خواهد شد و اجرای آن به زمان زیادی نیاز ندارد.
 
شاهد خاقان عباسی گفت که تماس ها و رفت و آمدها با مقامات و مسوولان ذیربط ایران در خصوص طرح خط لوله گاز بطور مستمر در جریان است و با توجه به کمبود شدید انرژی در پاکستان و اهمیت اجرای این طرح، بسیار امیدواریم که بتوانیم آن را در کوتاه ترین زمان ممکن اجرا کنیم و شاهد ورود گاز طبیعی ایران به پاکستان باشیم.
 
"محمد نواز شریف"نخست وزیر پاکستان نیز در دیداری که صبح امروز (سه شنبه) با وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران داشت، با تاکید بر اینکه کشورش مصمم به گسترش همکاری های همه جانبه به ویژه در زمینه انرژِی با ایران است، به صراحت اعلام کرد که به شرکت پیمانکار خارجی که قرار است مجری طرح خط لوله گاز در پاکستان باشد، تاکید کرده است که این طرح باید در مدت 18 ماه تکمیل شود.
 انتهای پیام /ض
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.