مدیر راهداری استان بوشهر گفت: بر اثر بارندگی شدید وقوع سیلاب ۳۲ میلیارد و ۲۶۸ میلیون ریال به راه‌ها و سیستم حمل ونقل استان بوشهر خسارت وارد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران؛ عبدالکریم اخترشناس با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بیش از140 میلیمتر باران در استان بوشهر بارید که با توجه به طغیان رودخانه‌های فصلی بالادستی و جاری شدن سیلاب خساراتی به ابینه‌های فنی راه‌های استان بوشهر وارد شد.

وی با بیان اینکه این بارندگی به جاده‌ها و علائم فنی خسارت وارد کرد گفت: تخریب ابنیه فنی، آب بردگی شانه را ه‌ها، علائم و تجهیزات ایمنی، رویه آسفالتی و زیرسازی ازعمده خسارت های ناشی ازاین سیلاب بود.

مدیر راهداری استان بوشهربا بیان اینکه اکیپ‌های راهداری استان بوشهر همواره در جاده‌های استان بوشهر تردد دارند بیان کرد: با جاری شدن سیلاب اکیپ‌های راهداری در مناطق آسیب دیده حضور یافتند و زمینه تردد خودروها را فراهم کردند.

اخترشناس با اشاره به اینکه بارندگی‌ها بیش از 32 میلیارد ریال به جاده‌ها و علائم و تجهیزات ایمنی راه‌ها خسارت زد خاطرنشان کرد: بارندگی چهارم و پنجم آذرماه 32 میلیارد و 268 میلیون ریال به پل‌ها، راه‌ها، علائم و تجهیزات ایمنی، رویه آسفالتی و زیرسازی جاده‌ها خسارت وارد کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت به جاده‌های شهرستان دیلم وارد شد، گفت: بارندگی چهارم و پنجم آذر بیشتر به جاده‌های دیلم، دشتی و گناوه خسارت وارد که که میزان خسارت وارد شده به جاده دیلم 20 میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیر راهداری استان بوشهر با قدردانی از ستاد مدیریت بحران و پلیس راه استان بوشهر گفت: با همکاری ستاد مدیریت بحران، فرمانداران و پلیس راه استان بوشهر مسیرها بعد از اتمام بارندگی بازگشایی و کار بازسازی مسیرها و ابنیه‌های آسیب دیده آغاز شد.

اخترشناس با بیان اینکه استان بوشهر از لحاظ راه‌ها از جایگاه خوبی در بین استان‌های کشور برخوردار است، خاطرنشان کرد: طول راه‌های استحفاظی استان بوشهر شامل بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی 4 هزار و 340 کیلومتر است که نیمی از آن راه روستایی است.

وی فعالیت‌هایی همچون روکش آسفالت و عملیات حفاظتی و ارتقاء ایمنی راه‌ها و نگه‌داری پل‌ها را از جمله فعالیت‌های راهداری دانست و گفت: 15 راهدارخانه ثابت و سیار در استان بوشهر وجود دارد و خدمات مطلوبی نیز از سوی راهداری‌ها با مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.