همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و شبکه بین المللی HelpAge درخصوص اجرای طرح‌های تحقیقاتی سالمندی

اساتید و محققان مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در نشست مشترک با مدیر استراتژی " شبکه بین المللی HelpAge "، ظرفیت‌های همکاری در خصوص اجرای طرح‌های مشترک تحقیقاتی سالمندی و ارائه مدل‌های مراقبت و نگهداری سالمندان در خانواده و جامعه را مورد بررسی قرار دادند.

رضا فدایی وطن عضو گروه سالمندشناسی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران افزود: اساتید و محققان مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی با توجه به سیاست جهانی مورد نظر سازمان بهداشت جهانی در خصوص " زندگی ، نگهداری و مراقبت از سالمندان در خانه و خانواده "، تاکید کردند: با توجه به فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی جامعه ایران که تلاش بر مراقبت از سالمندان در داخل خانواده  دارن، و همچنین پتانسیل علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، امکان ارائه مدلهای مراقبت از سالمندان در خانواده و جامعه، به دنیا وجود دارد.

دکتر " مارک گورمن  Mark Gorman " مدیر استراتژی شبکه بین المللی HelpAge  نیز ، آمادگی این شبکه بین المللی  برای هرگونه همکاری جهت اجرای پروژه های مطالعاتی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی درخصوص سالمندان را  اعلام کرد.

گفتنی است، هم اکنون مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، دو پروژه " مطالعه کهورت سلامت از میانسالی تا سالمندی ایران " و " مطالعه کهورت دمانس در کشور " را در آستانه اجرا دارد.

اعضای شبکه بین المللی HelpAge  که وظیفه مشاوره برنامه‌های ملی سالمندان در کشورهای مختلف را دنبال می کنند و با هدف ارائه مشاوره برای اجرای هرچه بهتر سند ملی سالمندان ایران ، به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده اند ، برای جلب همکاری در خصوص دو پروژه طراحی شده دانشگاه علوم بهزیستی درمورد سالمندان، به این نشست دعوت شدند.

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به عنوان دانشگاهی تخصصی که زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می‌کند، دارای هشت مرکز تحقیقات فعال در زمینه سلامت روانی، سلامت اجتماعی و توانبخشی بوده و یکی از این مراکز، که اولین و تنها مرکز پژوهشی مصوب کشور در زمینه سالمندی است، مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار