مظفری گفت: دفتر تجاری‌سازی دانش فنی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران اقدام به تهیه برنامه جامع آموزشی مبانی و استراتژی‌های تجاری‌سازی برای سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ کرده است.

 مظفری سرپرست دفتر تجاری‌سازی فناوری سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: دفتر تجاری‌سازی فناوری در راستای ماموریت و وظائف محوله خود به منظور بسترسازی علمی و تخصصی و در جهت نیل به اهداف تعیین شده سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، مبنی بر تبیین جایگاه تجاری‌سازی دانش فنی اقدام به تهیه برنامه جامع آموزشی مبانی و استراتژی‌های تجاری‌سازی برای سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ کرده است. 
 
وی افزود: نهادینه کردن گفتمان و فرآیند تجاری‌سازی و ارتقای دانش تخصصی افراد فعال در فرآیند تجاری‌سازی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره‌ها می‌باشد. 
 
مظفری تصریح کرد: از ویژگی‌های این برنامه آموزشی، استفاده از به روز‌ترین سرفصل‌های آموزشی و همچنین بررسی یک مطالعه موردی واقعی در حین فرآیند آموزش است. 

وی اظهار داشت: دفتر تجاری‌سازی فناوری بر آن بوده تا با بررسی ماهوی و شکلی کلیه دوره‌ها، کارگاه‌ها و دروس دانشگاهی تدریس شده در کشور پیرامون موضوع تجاری‌سازی فناوری و انجام مقایسه‌های تطبیقی در این راستا، کاربردی‌ترین برنامه‌های ممکن به منظور ارتقای سطح دانش آکادمیک و اجرایی افراد و پرسنل درگیر با مفاهیم تجاری‌سازی در اجرا و عملیات را تدوین کند. 

وی خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها در برگیرنده موضوعاتی نظیر مستندسازی دانش فنی، ارزش‌گذاری دانش فنی، روش‌های تجاری‌سازی و انتقال فناوری، آشنایی با شرکت‌های سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان، بلوغ فناوری و سطح آن، الزامات حقوقی فرآیند تجاری‌سازی و تأسیس و مدیریت شرکت‌های دانش‌بنیان است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار