وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امیدواریم که اولین کنفرانس جهان عاری از خشونت یک حرکت موثر و مفید برای رسیدن به هدف اعلام شده یعنی ایده رئیس جمهور ایران در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل که مورد تائید قرار گرفت، باشد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای سخنرانی خود در اجلاس جهان علیه خشونت و افراطی‌گری ضمن خوشامدگویی به مهمانان گفت: امیدواریم که اولین کنفرانس جهان عاری از خشونت یک حرکت موثر و مفید برای رسیدن به هدف اعلام شده یعنی ایده رئیس جمهور ایران در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل که مورد تائید قرار گرفت، باشد.   
 
شایان ذکر است؛ در ادامه، مصطفی زهرانی مدیرکل مرکز مطالعات وزارت خارجه درباره اهداف کنفرانس مذکور گفت: من نماینده ده‌ها هزار نفر جانباز این خشونت هستم.   
 
وی ادامه داد: تمامی همکاران در حوزه‌ها و موسسات تحقیقاتی برای برگزاری این کنفرانس در یک سال اخیر تلاش کردند و ۵۳ کشور جهان در این کنفرانس حضور دارند که تلاش داریم به عنوان یک نهاد باقی بماند، همچنین یک کشور به طور مشخص تقاضای میزبانی برای سال آینده را کرده است.   
 
گفتنی است دیدارهای دوجانبه رئیس‌جمهور با مقامات بین‌المللی پشت درهای بسته در حال انجام است.

همچنین قرار است در نشست عمومی این کنفرانس آصف علی زرداری رئیس جمهور سابق پاکستان، شل ماگنه بوندویک نخست وزیر سابق نروژ، محمد محقق معاون رئیس امور اجرایی افغانستان، دومینیک دوویلپن نخست وزیر سابق فرانسه به ایراد سخنرانی بپردازند.

وزرای خارجه عراق،‌ سوریه، نیکاراگوئه، معاون رئیس اجرایی دولت افغانستان، آصف علی زرداری رئیس جمهور سابق پاکستان و برخی مقامات سابق و صاحبنظران از جمله مهمانان شرکت کننده در این کنفرانس 2 روزه هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اجلاس ، جهان ، عاری ، خشونت ، ظریف ، روحانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار