هزاران تن از تفنگداران دریایی آمریکا در آستانه انتشار گزارش شکنجه سیا از سوی کمیته اطلاعاتی سنا در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، "مایک راجرز" رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد نهادهای اطلاعاتی آمریکا و دولت های خارجی در حال گمانه زنی درباره انتشار گزارش کمیته اطلاعاتی سنا درباره شکنجه مظنونان تروریستی از سوی سیا هستند و می گویند انتشار چنین گزارشی سبب ایجاد خشونت و کشته شدن آمریکایی ها در خارج از این کشور می‌شود. 

او همچنین گفت سفارت خانه‌های آمریکا در کشورهای خارجی نیز در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

وزارت دفاع آمریکا به فرماندهان نظامی این کشور در سراسر جهان اعلام کرد به سبب احتمال وقوع خشونت در دستورالعمل های امنیتی خود تجدیدنظر کنند . شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد تفنگداران دریایی آمریکا که در حالت آماده باش قرار گرفته اند شامل دو هزار نظامی در آفریقا،  دو هزار نظامی در خاورمیانه و دو هزار و 200 نظامی در دریای عرب و خلیج عدن می شوند. این در حالی است که سه تیم حدود 50 نفره از تفنگداران دریایی که آموزش دیده هستند برای نشان دادن واکنش به تهدید های سفارت خانه های آمریکا در اسپانیا، بحرین و ژاپن اختصاص داده شده‌اند.

گفته می شود گزارش شش هزار صفحه‌‌ای سنای آمریکا حاوی رویکردی منتقدانه در قبال تاکتیک های بازجویی سیا در سال های نخستین وقوع حملات 11 سپتامبر است. در این گزارش به جزییات مربوط به شکنجه پرداخته شده و آمده است افسران سیا درباره حجم و ماهیت تاکتیک‌هایشان سبب گمراهی مقامات آمریکایی شده بودند.

انتظار می‌رود این گزارش امروز سه شنبه منتشر شود.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار