احمدی گفت: از میزان پیشنهاد بودجه پژوهشی 900 میلیارد تومانی تنها 200 میلیارد تومان محقق شد یعنی شاهد 8 درصد کاهش نسبت به سال 93 هستیم.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: بودجه پژوهشی سال 94 متأسفانه با کاهش شدیدی رو به رو شده است.

وی افزود: هم اکنون میانگین اعتبارات دانشگاهها و مراکز پژوهشی بین 15 تا 17 درصد افزایش پیدا کرد در صورتی که بر اساس برنامه ریزی و شاخص‌های استانداردی که برای دانشگاهها شناخته شده است تاکنون هیچ شاخص مشخصی برای مشخص شدن این استاندادها و افزایش  اعتبارات نبوده و تنها بحث‌هایی در این رابطه صورت گرفته است با  وجود این امر هنوز هیچ اعتباری برای دانشگاهها به صورت مشخص صورت نگرفته است.

احمدی، در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مبنی بر اینکه میزان بودجه پیشنهای شما چقدر بوده و چه میزان از آن محقق شده است اظهار داشت: پیشنهاد ما حداقل 70 درصد بوده که هم اکنون 15 تا 17 درصد آن در بودجه سال 94 نسبت به سال 93 محقق شده است،
یعنی به جای افزایش شاهد کاهش 10 درصدی بودجه هستیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون در رابطه با طرح‌های کلان میزان بودجه پیشنهادی ما حدود 800 میلیارد و یا 900 میلیارد تومان بوده در حالی که نسبت به سال گذشته که 215 میلیارد تومان بوده، هم اکنون با 200 میلیارد تومان یعنی کاهش 8 درصدی مواجه شده‌ایم.

وی اظهار داشت: امیدواریم که در مذاکرات مجلس این میزان بودجه افزایش یابد.

احمدی خاطر نشان کرد: البته اگر مجلس تشخیص دهد که امکان افزایش بودجه وجود دارد این امر محقق می شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار