رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروز جزء چند کشور توانمند موشکی هستیم و خواب آمریکا برای محدودسازی توان موشکی ایران هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مراسم بازدید از دستاوردهای دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی، فقط ایران و آمریکا جنگنده اف 14 داشتند و در شرایط تحریم ایران توانست خود را شکوفا کند و ملت ایران بر اساس فرموده حضرت محمد رسول‌الله(ص) در علم پیشرفت‌های بسیاری داشته است.
 
وی با اشاره به رهنمودهای رهبری در ستاد نیروی هوافضا درباره این که موشک‌ها نقطه‌زن باشند، تصریح کرد: در زمان جنگ، ما امکانات بسیار کمی داشتیم، موشک نداشتیم و از قذافی موشک می‌گرفتیم و همه این اتفاقات در زمان تحریم رخ داد و امروز جزء چند کشور توانمند موشکی هستیم، لذا خواب آمریکا برای محدودسازی توان موشکی ایران هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این که اخیراً سفری به آمریکای لاتین داشتیم و کشورهای این منطقه از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران صحبت می‌کردند، گفت: مکزیکی‌ها خواستار پهپادهای ایرانی هستند و ونزوئلا چند سال است که از پهپادهای ما استفاده می‌کند و به جان کری که می‌گوید تحریم‌ها ادامه می‌یابد، باید گفت که ادامه دهید، ما نیز توانمندی‌های خود را ادامه می‌دهیم.

وی افزود: امروز توانمندی‌های خود را نشان داده‌ایم و همان‌گونه که در جنگ سخت پیروز شدیم و پیروزی خرمشهر نمونه‌ای از آن است، در غائله اقتصادی نیز پیروز خواهیم شد.

بروجردی دستاوردهای صنعت دفاعی ایران خصوصا پدافند هوایی را منحصر به فرد عنوان کرد و گفت: نباید تردید داشت که هیچ کشوری جرات تکرار حوادث جنگ تحمیلی علیه کشورمان را ندارد. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930917000797#sthash.v7j1iznu.dpuf
بروجردی دستاوردهای صنعت دفاعی ایران به‌خصوص پدافند هوایی را منحصر به فرد عنوان کرد و گفت: نباید تردید داشت که هیچ کشوری جرأت تکرار حوادث جنگ تحمیلی علیه کشورمان را ندارد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با ادعای داشتن چهارمین ارتش دنیا از حزب‌الله، جهاد و حماس که دوستان نزدیک ما هستند 5 بار شکست خورده و امروز شرایطی ایجاد شده که کشورمان مصون از هر تعرض بیگانه‌ای است.

بروجردی با اشاره به بودجه دفاعی کشور اظهار داشت: همه تلاش خود را در مجلس برای حمایت‌های بودجه‌ای خواهیم داشت تا نیروهای مسلح و پدافند هوایی بتوانند کار خود را با اقتدار به پیش ببرند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره جلسه روز گذشته با رئیس مجلس درباره ردیف بودجه دفاعی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت بحران منطقه و اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی تهدیدهای بالقوه هستند، طبیعی است باید روز به روز این توانمندی‌ها را بیشتر کنیم و اگر دولت بودجه اختصاص‌یافته دفاعی را به صورت صد در صد به نیروهای نظامی اختصاص دهد، قطعاً پاسخگوی نیاز نیروهای مسلح خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار