رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس پارلمان مکزیک گفت: جمهوری اسلامی به کلیه تعهدات خویش در عرصه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای عمل کرده است و اگر آمریکا دست از زیاده‌خواهی‌های خود بردارد، مذاکرات می‌تواند به سرانجام برسد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران علاءالدین بروجردی،  بعد از ظهر امروز - چهارشنبه 12 آذرماه - در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان مکزیک ابعاد مختلف روابط دوجانه و بویژه روابط پارلمانی و آخرین تحولات منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

وی در این دیدار ضمن تسلیم پیام کتبی دکتر لاریجانی بمناسبت انتخاب "سیلوانو آئورلس کونخو" به ریاست مجلس نمایندگان و ابلاغ درودهای گرم رئیس مجلس ایران، آخرین تحولات منطقه و مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران و 1+5 را تشریح نمود.

 بروجردی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: جمهوری اسلامی به کلیه تعهدات خویش در عرصه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای عمل کرده است و اگر آمریکا دست از زیاده خواهی‌های خود بردارد، مذاکرات می‌تواند به سرانجام برسد.

رئیس هیات پارلمانی اعزامی ایران به مکزیک در زمینه بحران تروریسم در منطقه اظهار داشت: خطر تروریسم در منطقه محصول سیاست‌های غلط آمریکا است و این کشور امروز علی رغم حرکت سیاسی و تبلیغاتی خود در مبارزه با داعش به این سیاست غلط ادامه می‌دهد.

همچنین سیلوانو آئورلس کونخو رئیس مجلس نمایندگان مکزیک در این دیدار ضمن قدردانی از علی لاریجانی از سیاست‌های صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران حمایت کرد.

سیلوانو آئورلس درزمینه ضرورت مبارزه با تروریسم و مواد مخدر اظهار کرد ما هم در مکزیک با مشکلات متعددی مواجه هستیم و انتقال تجربیات و تبادل نظر در این زمینه را مفید می‌دانیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار