رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی گفت: در راستای افزایش بهره وری نیروی شاغل در حوزه رفاه اجتماعی آموزشهای متنوع با نیازهای جامعه از سوی این موسسه ارائه می‌شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، وحیده نگین رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی و مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه زنان و خانواده در نشست خبری صبح امروز که در محل موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی تامین اجتماعی برگزار شد گفت: این موسسه در حوزه اجتماعی با توجه به نیازهای شدیدی که احساس می‌شد تشکیل شده است که می‌تواند اقدامات موثری را در راستای فعالیت‌های محوله داشته باشد.
 
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت ارائه اطلاعات درست عملکرد،‌اهداف و برنامه‌هایی که این موسسه می‌تواند به جامعه هدف این حوزه ارائه دهد تصریح کرد: این موسسه از دهه 80 فعالیت‌ خود را آغاز کرد با اینکه در انتهای سال 90 به شکل کنونی تبدیل و موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی بهزیستی نام گرفت و از شهریور ماه سال جاری نیز با افزایش دامنه فعالیت‌ها به موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی تغییر نام داد.
 
نگین ادامه داد: جامعه هدف آموزش های علمی و کاربردی در حوزه های رفاه،‌حوزه‌های حمایتی، بیمه‌های اجتماعی و سلامت است و آموزش ها نیز به صورت بلند مدت که منجر به ارائه مدرک تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد، از وزارت علوم می‌شود. همچنین دوره‌های کوتاه مدت نیز برای متقاضیان برگزار می‌شود که افراد پس از گذراندن این دوره‌ها از سوی دانشگاه گواهی‌نامه دریافت می‌کنند.
 
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه زنان و خانواده با تاکید بر اینکه دوره های آموزشی و رشته‌های ارائه شده در این موسسه در راستای خدمات و اهداف سازمان بهزیستی است تصریح کرد: سازمان بهزیستی بزرگترین سازمان حمایتی دولت است و هر ساله منابعی را برای ارائه خدمات به نیازمندان و جامعه هدف این حوزه از دولت دریافت می‌کند که ارائه آموزش های متناسب با نیازهای این سازمان نقش مهمی در افزایش بهره وری نیروی شاغل و فعال این بخش دارد که با توجه به شرایط اقتصادی نامناسب و محدودیت منابع حمایتی  داشته باشد.

نگین اظهار داشت: علاوه بر توسعه کمی مورد نظر،‌توسعه کیفیت نیز در این مجموعه به نسبت بیشتری مورد توجه است که با افزایش زمان این فعالیت‌ها بیمه‌های اجتماعی و درمان در موارد مرتبط دیگر به فعالیتهای این مرکز اضافه شده است. همچنین به دنبال تعریف دوره های جدید بیمه‌های اجتماعی بوده‌ایم که تا کنون موفقیت‌آمیز بوده است.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: ارائه ، آموزش ، تقاضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار