امروز دوشنبه 17 آذر 1393 هجری شمسی برابر با 15 صفر 1436 هجری قمری و 8 دسامبر 2014 میلادی است.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 134 سال پیش در چنین روزی جورج‌ هاگن‌ معروف به شیر روسی در منطقه کی‌اف‌ اوکراین به دنیا آمد او یکی از قهرمانان بی رقیب کشتی و وزنه برداری بود که در 90 سالگی نیز به ورزش دو و میدانی می‌پرداخت او در 92 سالگی درگذشت.
 
 70 سال پیش در چنین روزی مسابقات کشتی‌ پهلوانی‌ قهرمانی ایران در ورزشگاه‌ امجدیه‌ برگزار شد و مصطفی طوسی از تهران مقام قهرمانی وزن آزاد کشور را بدست آورد او توانست حریف خود ابوالقاسم سختری از خراسان را شکست دهد.
 
 همچنین 70 سال پیش در چنین روزی باشگاه ورزشی آرارات‌به مدیریت ساکنیان‌ در تهران خیابان نوبهار نادری تاسیس شد و آغاز به کار کرد.
 
 65 سال پیش در چنین روزی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی ایران در وزن اول برگزار شد محمود ملاقاسمی از باشگاه نیرو راستی دول، امجدیه از باشگاه فولاد دوم و اصغر حسینعلی‌ از باشگاه فولام سوم شد.
 
 58 سال پیش در چنین روزی ابوالفضل صدری دبیر انجمن تربیت بدنی سازمان ورزشی کشور در مسابقات المپیک 1956 ملبورن استرالیا‌ و هنگام برگزاری مسابقات بر اثر سکته قلبی در گذشت پیکرا‌و با قطار به تهران حمل و در مقبره زهیر الدوله به خاک سپرده شد.
 
 همچنین 58 سال پیش در چنین روزی تیم تنیس روی میز ایران به پاکستان رفت و در مسابقات قائداعظم پاکستان محمد علی جناح شرکت کرد تیم ایران به مقام نخست این مسابقات دست یافت پاکستان دوم شد در تیم ایران امیر احتشام زاده، یوسف نیز هوش،  هوشنگ بزرگ زاده و امیر کردی حضور داشتند.
 
 53 سال پیش در چنین روزی در مسابقات وزنه برداری قهرمانی باشگاه‌های تهران اسماعیل امخواه‌ در دسته پر وزن در حرکت یک ضرب وزنه 110 کیلو گرمی را بالای سر برد این رکورد 2.5 کیلو گرم از حد نصاب پیشین ایران بیشتر بود. در سبک وزن نیز هنریک تمرز با بلند کردن 377.5گرم در مجموع رکورد ایران را 2.5 کیلوگرم افزایش داد.
 
همچنین 53سال پیش در چنین روزی در یک نظر خواهی مارادوف  قهرمان سیاه پوست آمریکای و برنده مدال طلا مسابقات دو میدانی المپیک رم به عنوان قهرمان برتر سال 1961 جهان در گروه زنان برگزیده شد.
 
47سال پیش در چنین روزی در یک دیدار دوستانه فوتبال تیم‌های دین موتفلیس گرجستان شوروی و تیم تهران  برابر هم قرار گرفتند. تیم دین موتفلیس یک بر صفر تیم تهران را شکست داد. این دیدار به داوری داوود حیدری و با حضور 20هزار تماشاگر در ورزشگاه امجدیه برگزار شد. در تیم تهران عزیز اصلی، مهراب شاهرخی، جعفر کاشانی، گودرز حبیبی، مصطفی عرب، محمود یاوری، جلال طالبی، حسین کلانی، فریبرز اسماعیلی، حسین فرزامی،  همایون شهبازی و ناظم گنجاپور حضور داشتند، در سال 1956 در چنین روزی بارنماهای المپیک تابستانی در شهر ملبورن استرالیا پایان یافت. در این دوره از بازی‌ها 3314  ورزشکار از 72کشور در 17 رشته به رقابت پرداختند. در جدول توزیع مدال‌ها ورزشکاران شوروی سابق با 37مدال طلا، 29نقره و 32 برنز در صدر قرار گرفتند. کاروان ورزشی ایران در این بازیها با 2طلا، 2نقره و یک برتر در رتبه چهاردهم جدول توزیع مدال‌ها ایستاد.
 
در سال 1367 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدارش در نهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در قطر مقابل امارات بر برتری یک بر صفر رسید. در این بازی که با حضور 4000هزار تماشاگر در ورزشگاه الاهلی دوم انجام شد، فرشاد پیوس گلزن تیم کشورمان بود.
 
سال 1468 در چنین روزی دیدار استقلال و پرسپولیس در چار چوب رقابت‌های فوتبال دسته اول باشگاه‌های تهران در حضور 80هزار تماشاگر و به قضاوت  حمید خوشگذران انجام شد. در این مسابقه پرسپولیس با تک گل دقیقه 16 رضا عابدیان به پیروزی رسید.
 
در سال1377 در چنین روزی تیم‌های فوتبال ایران در اولین بازی از مرحله دوم بازی‌های آسیایی 1998 بانکوک مقابل عمان 4بر 2مغلوب شد. در این بازی که با حضور 20هزار تماشاگر در ورزشگاه ملی بانکوک انجام شد علی دایی و وحید هاشمیان گل‌های تیم ایران را به ثمر رساندند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، فوتبال ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار