معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: پس از انجام 300 ساعت کار گروهی پیش نویس بسته اشتغال پایدار در حوزه زنان به دولت ارسال شده و امیدواریم شورای عالی اشتغال به این بسته نظر مثبتی داشته باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،دکتر سوسن باستانی در نخستین نشست کارگروه دختران که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، با بیان مطالب بالا اظهار کرد: به منظور تدوین بسته اشتغال پایدار در حوزه زنان همه اسناد بالادستی مانند ماده 230 برنامه پنجم توسعه، آمار اشتغال و بیکاری زنان و مردان و توزیع دانشجویان در رشته‌های مختلف را بررسی کردیم.

وی افزود: اولویت بسته اشتغال پایدار به زنان سرپرست خانوار و دختران فارغ التحصیل دانشگاهی با تاکید بر مناطق محروم است.

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در ادامه گفت: پنج محور متفاوت در بسته اشتغال پایدار زنان در نظر گرفته شده است که از جمله آنها به مشاغل دانش بنیان، کار خانگی، کار شناور و کار دانشجویی می‌توان اشاره کرد.

باستانی در پایان گفت: در بسته اشتغال تلاش شده است به خانواده توجه شود و ایجاد توازن و تعادل بین کار و زندگی از جمله اهداف آن است.

  در این نشست دختران نماینده تشکل دانشجویی به بیان دیدگاه‌ها و مطالبات خود پرداختند که از جمله آنها می‌توان به موضوع تفکیک جنسیتی، عفاف و حجاب، عملکرد حراست دانشگاه‌ها، اشتغال دختران، آموزش آنان، ‌توانمندسازی زنان، هویت بخشی به دختران، ضرورت تامین امنیت روانی آنان، احترام به عقاید و باورهای دختران دانشجوی اهل تسنن در محیط‌های دانشگاهی، ضرورت رفع تبعیض علیه معلولان در محیط‌های دانشگاهی و حضور موثر دختران در فضای سیاسی اجتماعی اشاره کرد.

/ انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.