بیات از آمادگی این سازمان برای همکاری با واحد علوم و تحقیقات در تدوین دانش فنی، استاندارد قابل به کارگیری در جامعه، انجام آزمون یا تست در شرایط مورد تایید استاندارد خبر داد و گفت: سازمان استاندارد تهران آماده انجام فعالیت‌های مشترک با واحد علوم و تحقیقات به عنوان آزمایشگاه همکار است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، مهندس مسلم بیات مدیرکل استاندارد تهران در واحد علوم و تحقیقات، گفت: پدیده‌ها به درک، درک به شناخت، شناخت به اندازه گیری و اندازه گیری به معیار وشاخص نیاز دارند. 

وی ادامه داد: در بحث استانداردسازی، شناخت و مدیریت مهم است، اظهارداشت: نظام استاندارد، معیارها و شاخص‌ها را برای تشخیص مناسب بودن سیستم ها تعیین می‌کند. 

مهندس بیات با تاکید بر اهمیت و ضرورت کالیبراسیون گفت: روندهای اندازه گیری و ساخت در بخش‌ها و صنایع مختلف کشور باید براساس reference مواد اولیه، استانداردسازی شوند. 

وی با بیان اینکه در استانداردسازی باید از جایگاه فعلی، افق و شیوه‌ها آگاهی داشت، تصریح کرد: روش و نگه داری غیراستاندارد در هر حوزه‌ای، کشور را با مشکل مواجه می سازد. 

مهندس بیات افزود: روندهای اجرایی، روش انحام و تست و زمان کار باید مورد توجه قرار گیرد. 

حیدر صادقی، معاون وزیر ورزش و جوانان، مهندسی ورزش را متعلق به بخش عملی و فنی ورزش دانست و گفت: علم بیومکانیک برپایه حرکت،از بدو خلقت مطرح بوده و مهندسی ورزش جنبه پیشرفته حرکت انسان در ورزش است. 

وی با اشاره به راه اندازی مهندسی بیومکانیک در مقطع کارشناسی ارشد در سال 1384و در مقطع دکتری در سال89 13در کشور، تاسیس رشتهمهندسی ورزش را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: گروه مهندسی ورزش واحد علوم و تحقیقات باید ارتباط وهمکاری خود را به طور گسترده ای با جوزه های تربیت بدنی و دیگر بخش های ورزش کشور توسعه دهد. 

صادقی تصریح کرد: امید است، برنامه ریزی بلند مدت، تدوین قوانین، توجه به سیستم مالکیت فکری و معنوی، اشتغال و شرح وظایف برای کل نظام ورزش کشور که مهندسی ورزش هم بخشی از آن است، انجام گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار