کارگاه آینده پژوهشی در علوم سیاسی در واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود

معاون دانشکده حقوق و علوم سیاسی واحد علوم و تحقیقات به برگزاری کارگاه آینده پژوهشی در علوم سیاسی، در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: کارگاه آینده پژوهشی در علوم سیاسی با هدف آینده نگری در این حوزه خاص در واحد علوم و تحقیقات برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر علی زارع معاون دانشکده حقوق و علوم سیاسی واحد علوم و تحقیقات به فرمایشات مقام معظم رهبری برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی اشاره کرد و گفت: این کارگاه را می‌توان به عنوان مقدمه‌ای برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشیدر حوزه علوم سیاسی دانست. 

معاون دانشکده علوم و حقوق سیاسی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: برای این دوره از کارگاه پیش بینی حضور حدود ۴۰ نفر را داریم که علاوه بر دانشجویان مقاطع کار‌شناسی ارشد و دکتری علاقمندان خارج از دانشگاه نیز می‌توانند در این کارگاه شرکت کنند 

دکتر علی زارع بابیان اینکه، مقاطع کار‌شناسی ارشد و دکتری پژوهش محور هستند، گفت: دانشجویان، باید به دنبال یادگیری بیشتر از طریق پژوهش و تحقیق باشند. 

وی به اهمیت فراگیری انجام پژوهش و تحقیق در دانشگاه‌ها، اشاره کرد و ادامه داد: اهمیت فراگیری پژوهش و تحقیق به اندازه‌ای بالاست که در مقطع کار‌شناسی ارشد یکی از دروس مهم، روش تحقیق است، همچنین اساتید نیز دانشجویان را به سمت تحقیق و پژوهش سوق می‌دهند. 

دکتر زارع با اشاره به اینکه با توجه به بهره‌مندی دانشگاه‌ها از اساتید برجسته، مراکز دانشگاهی باید متولی برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی باشد، تصریح کرد: دروه‌ها و کارگاه‌هایی که در خارج از محیط‌های دانشگاهی برگزار می‌شوند اغلب علاوه بر هزینه بالای آن‌ها از مدرک علمی معتبری برخوردار نیستند. 

وی افزود: آینده پژوهی به معنای آگاهی دانشجویان با چگونگی تعیین برنامه‌های طولانی مدت چند ساله، پیش بینی شرایط و فرایندی‌هایی که در آینده ممکن است رخ دهد، ارائه فرضیات نسبت به شرایط آینده و تعیین احتمال اثبات این فرضیات است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار