دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: متاسفانه پزشکان در مناطق محروم و دور افتاده اصلا تامین نمی‌شوند و با مشکلات مادی زیادی مواجه هستند.

علی اکبری مرادی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: هر فردی در حرفه و شغل خود حقوق تعریف شده‌ای دارد که این حقوق اگر به درستی تامین نشود، مشکلات زیادی برای خود فرد و حتی جامعه به وجود می‌آید. 

وی گفت: پزشک نیز حقوقی دارد که برآورده نشدن آن، می‌تواند عوارض و اثرات به مراتب بیشتری نسبت به سایر مشاغل داشته باشد. 

مرادی با اشاره به اینکه هنوز بسیاری از پزشکان در تامین مخارج زندگی خود دچار مشکل هستند، تاکید کرد: متاسفانه پزشکان در مناطق محروم و دور افتاده اصلا تامین نمی‌شوند و با مشکلات مادی زیادی مواجه هستند. 

وی افزود: برخی از بررسی‌ها و شواهد نشان می‌دهند که در موارد قابل ملاحظه‌ای بین پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص در مناطق مختلف کشور از نظر درآمدی فاصله‌های بسیاری زیادی وجود دارد که این فاصله‌ها به هیچ عنوان عادلانه نیست. 

مرادی خاطر نشان کرد: به دلیل نبود امکانات کافی و نبود انگیزه‌های مادی و انسانی در مناطق محروم و دور افتاده، بسیاری از پزشکان و متخصصان به دلیل جذابیت‌های مالی به سمت شهرهای بزرگ نظیر تهران سرازیر می‌شوند و در این میان مناطق کمتر برخوردار دچار مشکلات زیادی می‌شوند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.