مقامات آمریکایی و پاکستانی برای انجام حملات هوایی بر ضد شبه‌نظامیان پاکستانی پناه گرفته در مرز افغانستان به توافق رسیدند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، مقامات آمریکایی موافقت کردند تا حملات هوایی را بر ضد شبه‌نظامیان پاکستانی پناه گرفته در مرز افغانستان انجام دهند.
 
به گزارش روزنامه "تریبون" پاکستان، مقامات پاکستانی در ملاقات‌های خود با مقامات آمریکایی و افغان به طور مکرر موضوع استفاده شبه‌نظامیان طالبان از ولایات"کنر" و "نورستان" افغانستان به عنوان پایگاهی برای حمله به نیروهای امنیتی مستقر در مرز را مطرح کرده‌اند.
 
پاکستان در جریان این دیدارها خواهان اقدام بر ضد این شبه‌نظامیان شده است. این شبه‌نظامیان حملاتی را در مناطق مرزی "دیر"،"چترال"، "باجور" و "مهمند ایجنسی" پاکستان انجام داده‌اند.
 
به گفته منابع رسانه‌ای، در نشست‌های اخیر 3 جانبه در واشنگتن، اسلام‌آباد و کابل، مقامات پاکستانی شواهدی برای این ادعای خود ارائه کرده‌اند.
 
همچنین گفته می‌شود که اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان نیز که 14 و 15 نوامبر به اسلام‌آباد رفت، شواهدی دال بر فعالیت شبه‌نظامیان پاکستانی در خاک افغانستان ارائه کرده است.
 
مقامات ارشد امنیتی پاکستان در جریان دیدار با همتایان خود در واشنگتن، ناتو و افغانستان نیز مکررا این مسئله را گوشزد کرده‌اند.
 
به نوشته روزنامه تریبون پاکستان، مقامات آمریکایی در نهایت با درک اهمیت موضوع تصمیم گرفتند بر ضد 3 تن از فرماندهان طالبان پاکستان، یعنی"ملا فضل‌الله"، "مولوی فقیر محمد" و "منگال باغ آفریدی" وارد عمل شوند.
 
گفته می‌شود که مولوی فقیر در بازداشت دولت افغانستان است اما ملا فضل‌الله و "منگال باغ"آزادانه در افغانستان فعالیت کرده و در حال مدیریت حملات تروریستی در پاکستان، به خصوص در مناطق قبایلی و بخش‌هایی از «خیبر پختونخواه» می‌باشند.
 انتهای پیام/ض
منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار