ژان اریک ورن که سال آینده به عنوان راننده تیم تورو روسو در رقابت‌های فرمول‌یک حضور ندارد گفت منطق ردبول را نمی‌فهمد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ورن که صندلی خود را در تورو روسو به کارلوس ساینز واگذار کرد هنوز مشخص نیست برای سال آینده چه برنامه‌ای دارد.

بعد از اعلام خبر پیوستن مکس فرشتاپن ۱۷ ساله به تورو روسو، پیش بینی می شد ورن به عنوان یک راننده باتجربه در تیم بماند. اما با فشاری که اسپانسرهای اسپانیایی وارد کردند، ردبول مجبور شد یک راننده بی تجربه دیگر را به فرمول یک بیاورد.

گرچه دنی کیات در این فصل توانسته بود در زمانگیری ها ۱۲ بار ورن را شکست دهد، اما در جدول امتیازهای فصل، ورن ۱۴ امتیاز بیشتر از او جمع آوری کرده بود. کیات سال آینده جای خالی فتل در تیم ردبول را پر می کند.

ورن گفت: هیچ منطقی پشت این داستان نمی بینم. سال پیش هم دلیل اینکه چرا من به عنوان جانشین وبر به ردبول نرفتم را نمی دانستم. امسال من فکر می کنم یک ماجرای سیاسی پشت پرده وجود داشت. نمی دانم.

وی افزود:کردبول همیشه می گوید امتیاز برایش مهمترین فاکتور است. این را می دانستند که نسبت به هم تیمی ام ۵ کیلو وزن بیشتری دارم و به همین دلیل در زمانگیری ها از کیات به طور متوسط ۰٫۲ ثانیه عقب تر بودم. به غیر از این آنها این را هم می دانستند که چقدر مشکل فنی وجود داشت که ما نتوانیم امتیازهای بیشتری بگیریم.

ورن ادامه داد:در مقایسه با سال گذشته من فکر می کنم فصل بسیار موفقی داشتم. از اینکه خیلی مشکلات فنی داشتیم متأسف ام چون همین مشکل ها باعث شد امتیازهای بیشتری نگیرم و سرنوشتم در تیم عوض شود.

او در آخر افزود:در مقایسه با سال پیش یک قدم بسیار بزرگ برداشتم. به همین دلیل هم خیلی احساس راحتی می کنم و خوشحالم.چیزی نیست که به خاطرش پشیمان باشم. خیلی حرف ها می توانم بزنم اما خوب وضعیت به این شکل است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار