نخستین دوره لیگ جهانی کشتی فرنگی از صبح امروز در سالن کوثر آبادان‌ آغاز شد و تیم های المیثاق عراق، اتحادیه کشتی چین و استانبول بیوک شهیر ترکیه مقابل حریفان خود در لیگ جهانی کشتی فرنگی به پیروزی رسیدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل نخستین در حالی در شهر آبادان آغاز شد که همگان این شهر را به عنوان مهد فوتبال می‌شناسند اما حضور پر شور علاقمندان به کشتی در سالن مسابقات نشان داد مردم این شهر کشتی را نیز دوست دارند و اعتقاد دارند کشتی ورزش اول کشور است.
 
 بر این اساس: 16 تیم مدعی از 12 تیم خارجی و 4 تیم داخلی رقابت‌های خود را از صبح امروز در 4 گروه آغاز کردند.
 
از نکات قابل توجه به پیروزی حبیب اله اخلاقی فرنگی کار وزن 85 کیلو گرم تیم منطقه آزاد اروند در مقابل الکسی میشن قهرمان و المپیک از روسیه اشاره کرد.
 
رقابت‌های کشتی فرنگی بر خلاف کشتی آزاد به لحاظ فنی شرایط مطلوب‌تری دارد چرا که قهرمانان نامداری از ایران و جهان در این رقابت‌‌ها بر روی تشک حاضر شدند.
 
حواشی این مسابقات:

اعضای شورای فنی برنامه آقای حسین ملاقاسمی، رحیم علی آبادی، شهرام مشتاقی، محمد مهدی پوریا، در رقابت‌ها و رسول خادم نیز در کنار نبی دبیر فدراسیون نظاره گر این رقابت‌ها هستند مردم آبادان نیز همچون زمانی که در ورزشگاه‌های فوتبال تیم محبوبشان را تشویق می‌کنند کشتی گیران ایران را نیز با شعارهای مختلف مورد تشویق قرار می‌دهند.

رقابت‌های دور مقدماتی صبح و عصر امروز برگزار می‌شود.
 
از نکات قابل توجه عدم حضور حسن بابک مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و احد تازاج سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در سالن مسابقات است.

مسابقات رده بندی و فینال عصر جمعه در سالن کوثر برگزار خواهد شد.
 
*پس از شکست الکسی میشین؛
اخلاقی: با 50 درصد آمادگی در لیگ جهانی کشتی گرفتم از این پس در وزن 85 کیلو گرم به میدان می‌روم

 
دارنده برنز جهان گفت: برای حضور در رقابت‌های لیگ کشتی فرنگی آمادگی چندانی نداشتم اما مسئولان خوزستان از من خواستند تا در این مسابقات شرکت کنم من هم اطاعت کردم.
 
اخلاقی با بیان این مطلب افزود: پس از بازی‌های آسیایی تمرینات منظمی نداشتم تقریبا 10 روز پیش مسئولان استان خوزستان از من خواستند در لیگ جهانی کشتی بگیرم و من علی رغم این که 50 درصد بیشتر آماده نیستم شرکت کردم و خوشحالم از این که در گام اول موفق بودم.
 
وی درباره الکسی میشین اظهار داشت: به هر حال این کشتی‌گیر نامدار روس یکی ازمدعیان اصلی مسابقات است اما به لطف خدا با وجود این آمادگی چندانی نداشتم  وتوانستم این فرنگی کار را شکست و از پیش رو بردارم.
 
اخلاقی در خصوص اینکه در وزن 85 شرکت کرده گفت: با توجه به این که در بازی‌های المپیک وزن 80 کیلو گرم وجود ندارد و نگاه من المپیکی است از هم اکنون به یک وزن بالاتر آماده ام و از این پس با وزن 85 به میدان می‌روم تا بتوانم خود را در میان مدعیان این وزن جا بیاندازم و ان شاالله پس از کسب سهمیه المپیک موفقیت بیشتری را کسب می‌نمایم.

*عبدولی‌: رقابت‌های لیگ جهانی سطح بالایی دارد/ من فن فیتو را دوست دارم

دارنده مدال طلای جهان گفت: نخستین دوره لیگ جهانی کشتی فرنگی در شهر آبادان در سطح بسیار بالای در حال برگزاری است.
 
سعید عبدولی، دارنده مدال طلای جهانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در رقابت های لیگ جهانی در خدمت تیم مرکز جراحی پاستور اندیمشک‌ توانستم‌ حریف اکراینی خود را مقتدرانه‌ از پیش رو بردارم.
 
وی در ادامه افزود: حضور تیم‌های خارجی با شرکت افراد شاخص در کنار نامداران داخلی باعث شده که اولین دوره لیگ جهانی کشتی فرنگی جذابیت بالایی داشته باشد و این رقابت‌ها از هر نظر کیفیت لازم را دارد.
 
عبدولی بیان کرد: وقتی تیم سوم ما یعنی منطقه آزاد اروند کنار مقابل نماینده روسیه با نامداران خود مساوی میشود و در نهایت با اختلاف یک امتیاز نتیجه را واگذار می‌کند باعث خرسندی و خوشحالی است چرا که جایگاه کشتی فرنگی در ایران و خوزستان به جایی رسیده که هم اکنون می‌توانیم با نفرات سوم و چهارم خود  در مقابل تیمی از روحیه به این همه نفرات شاخص رقابت نزدیکی را داشته باشیم.
 
دارنده مدال طلای وزن 75 کیلو گرم کشتی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود آنکه داوران فن فیتوی‌ور را در بازی‌های آسیایی خطا گرفته‌اند ولی باز هم اسرار بر انجام فن دارد گفت: من فن فیتو را دوست دارم برای انجام این فن تمرینات ویژه‌ای را انجام داده‌ام شما دیدید نه در مسابقات و نه در بازی‌های آسیایی فن را انجام نداده‌ام. به هر حال داستان آن مسابقات متفاوت بود و همه شاهد بودند چگونه حق من ضایع شد.
 
عبدولی‌ با همه وجود‌ و به عشق مردم روی تشک حاضر می‌شود و به طور حتم قاطعانه می‌گویم باز هم این فن را اجرا می‌کنم.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم‌ شاهد رقابت‌های خوبی در لیگ جهانی کشتی فرنگی باشیم.

**تیم های المیثاق عراق، اتحادیه کشتی چین و استانبول بیوک شهیر ترکیه مقابل حریفان خود در لیگ جهانی کشتی فرنگی به پیروزی رسیدند
.

در مسابقات دور دوم  تیم المیثاق عراق با امتیاز مثبت 17 بر 17 و با توجه با امتیاز فنی بیشتر مقابل تیم باشگاه ارتش سوریه به پیروزی رسید، تیم اتحادیه کشتی چین با امتیاز مثبت 24 بر 10 تیم گمرگ اسپورت آذربایجان را مغلوب کرد و تیم استانبول بیوک شهیر ترکیه با امتیاز 22 بر 10 از سد تیم سروپلادو کوبا گذشت.


انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، مسئولان ، کشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار