کارشناس بازار سرمایه گفت: در این هفته با بازاری مبهم ،رو به افول و هیجانی مواجه بودیم هر چند در اواخر هفته حمایت حقوقی ها در نمادهای بزرگ توانست اندکی عملکرد شاخص را مثبت کند و صفهای فروش سنگین برچیده شد. اما سهام شرکت‌ها در پایین‌ترین سطح خود معامله شدند.

محمد رضا گیوکی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص شرایط بازار سرمایه  بیان کرد:در اولین روز هفته شاخص کل با افت 831 واحدی معادل 1.1 درصد، به 73245 واحد رسیده و هلدینگ خلیج فارس با 148 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشته است.

وی در باره شرایط بازار فرابورس ادامه داد:شاخص فرابورس نيز(5.1) واحد كاهش يافت که مارون بیشترین تاثير منفي را بر ايفكس بر جاي گذاشت.

کارشناس بازار سرمایه در توضیح گروه انبوه سازی تصریح کرد:: در اواخر هفته علی رغم منفی شدن اکثر نمادها در این گروه ثنوسا, ثرود وثامان تقریبا روند صعودی خود را حفظ کردند. شرکت سامان گستر اصفهان طی اطلاعیه اصلاحی ، پیش بینی درآمد هر سهم برای سال منتهی به 31 /06/1394رامبلغ ۲۴۳ ریال اعلام داشت. که از جمله خبرهای مهم این گروه میباشد.

گیوکی با اشاره به شرایط بانکی ها در هفته جاری توضیح داد:بانکی ها در ابتدای هفته در بسیاری از نمادهای این گروه  صف فروش تشکیل شد و تنها نمادهای وپست و وخاور مثبت بودند. بانک ایران زمین براساس عملکرد ۶ ماه منتهی به ۳۱/۰۶/۹۳ توانسته به ازای هرسهم ۲۴ریال سود محقق نماید.که از دیگر خبرهای مهم این گروه میباشد .

وی در توضیح گروه خودرویی ها اظهار  اشت: از ابتدای هفته بسیاری از نمادها دراین گروه در آستانه منفی معامله شده و صف فروش سنگین داشتند. شرکت ایرکا پارت صنعت (خکار) در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه خود اعلام کرده که در ۶ ماهه نخست توانسته سود ۵۹۰ ریالی به ازای هر سهم محقق سازد. همچنین شرکت رادياتور ايران نیز در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم 93 شرکت را مبلغ 745 ریال اعلام نموده است که از خبرهای مهم این گروه میباشند.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر گروه مواد غذایی بر شرایط بازار بورس گفت: در این هفته معاملاتی متعادل بر این گروه حاکم بود وغصینو و غشاذر در آستانه مثبت معامله شده و صف خرید شدند.از خبرهای مهم این گروه میتوان به اعلام سود شرکت صنعتی بهشهراشاره کرد، شرکت طی گزارشی سود سال مالی ۹۴ خود را به ازای هر سهم۱۶۸۹  ریال اعلام نموده است.

گیوکی در پایان در‌باره‌ی شرایط هفته‌ی جاری بورس افزود:در این هفته با بازاری مبهم ،رو به افول  و هیجانی مواجه بودیم هر چند در اواخر هفته حمایت حقوقی ها در نمادهای بزرگ توانست اندکی عملکرد شاخص را مثبت کند و صفهای فروش سنگین برچیده شد. اما سهام شرکت‌ها در پایین‌ترین سطح خود معامله شدند. 


انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، ارزش ، سهم ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار