معاون بهداشت هلال احمر گفت: اکثر خدمات توانبخشی با وجود بالا بودن هزینه‌های بالا برای بیماران تحت پوشش بیمه نیستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، رییس کرمی معاون بهداشت هلال احمر در مراسم افتتاحیه کلینیک تخصصی و فوق تخصصی توانبخشی که صبح امروز در معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر برگزار شد بیان داشت: بخش توانبخشی از قدیم خدمات بسیاری را ارائه داده و در حال حاضر نیز در ادامه مسیر قبلی خود با رویکرد بیماری محور فعالیت خود را تخصصی‌تر دنبال می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بهتر است به جای واژه معلول از واژه توان‌خواه استفاده کنیم، افزود: تفاوت معلولان با سایر اقشار جامعه در نوع آموزش‌هایی است که می‌بینند و اگر این افراد به صورت هدفمند آموزش ببینند با توجه به اینکه از تأثیرگذارترین افراد جامعه محسوب شده  می‌توانند نقش مؤثری را در پیشرفت جامعه ایفا کنند.

معاون بهداشت جمعیت هلال احمر تأکید کرد: بحث پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی یک ضرورت محسوب شده و با وجود هزینه‌های بالای درمان این بیماران نیاز است که در این زمینه اطلاع رسانی شده و تمهیدات جدی اندیشیده شود.

رییس کرمی خاطر نشان کرد: این نکته در خور توجه است که در کنار فعالیت‌های ارائه خدمات درمانی بحث‌های حمایتی و اجتماعی معلولان نیز باید پیگیری شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: جامعه ، جمعیت ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار