ترابی گفت: تحول نظام سلامت از برنامه‌های جدی نظام سلامت است که توانسته تسهیلات متفاوتی را در اختیار مردم قرار دهد و هوشمند سازی لازمه رسیدن به فناوری‌های نوین است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر ماشاالله ترابی دبیر ستاد نوآوری دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست خبری سمینار فناوری سلامت و شیوه‌های تحول در بیمارستان‌ها گفت: فناوری سلامت تحول آفرین است در تمام کشورها  فناوری یکی از اجزای سلامت برای ایجاد ارتقاء متوازن در سلامت است که بیمارستان نمونه کامل و کوچک شده خدمات سلامت را در خود دارد، این ارتقاء متوازن خدمات بیمارستانی باید ایجاد ایمنی، اثر بخشی به موقع، کارآمد، منصفانه و بیمار محور باشد و اگر تحول قرار است اتفاق بیافتد به این مسائل پرداخته شود.

وی گفت: زمینه‌های فناوری‌های نوین شامل فناوری بیومولکولی و بیومتریال، فناوری سلول‌های بنیادی، تجهیزات پزشکی، فناوری مدیریتی و توسعه زیرساخت‌های سلامت و فناوری ترکیبی بیوتصویر است که هوشمند سازی در قلب این فعالیت‌ها قرار دارد و می‌تواند به قابلیت‌های فناوری سلامت در ابعاد مختلف کمک کند.

وی ادامه داد: ورود فناوری به کوتاه شدن ارائه خدمات، کاهش هزینه و ارتقاء خدمات کمک می‌کند و در یک جمله می‌توان گفت هوشمند سازی فناوری شرایط مناسبی را فراهم می‌کند تا از کنار هم قرار گرفتن فناوری‌های سلامت مختلف روابط جدیدی شناخته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار