مشاور امنیت ملی کاخ سفید با مخالفت با طرح رهبر دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران، گفت این اقدام منجر به فروپاشی مذاکرات می‌شو .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه هیل، "سوزان رایس" مشاور امنیت ملی کاخ سفید که در کنفرانسی به میزبانی نشریه "وال‌استریت‌ژورنال" سخن می‌گفت، گفت: در صورت تحریم‎های جدید، در 1+5 شکاف می‌افتد، جامعه بین‌الملل هم به جای ایران، ما را مقصر فروپاشی مذاکرات می‌داند و ایرانی‌ها نیز به این نتیجه می‌رسند که دلیلی برای ادامه حضور بر سر میز مذاکره وجود ندارد.

شب گذشته زمانی که از رایس در مورد طرح "رابرت منندز" رهبر دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برای تصویب تحریم‌های جدید سوال شد، با بیان اینکه اکنون وقت مناسبی برای چنین کاری نیست، گفت: در حال حاضر انجام چنین اقدامی، سازنده نیست.

وی همچنین گفت با توجه به توافق موقت ژنو، آمریکا امروز در موقعیت بسیار بهتری قرار دارد و شفافیت برنامه هسته‌ای ایران به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

این در حالیست که رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که روزهای پایانی تصدی بر این سمت را می‌گذراند، در همین نشست به میزبانی نشریه وال‌استریت‌ژورنال، گفت: مسئله این است که بعد از این همه سال مذاکره، آنچه به نظر من می‌رسد این است که تنها دلیلی که می‌توانیم بگوئیم مذاکرات پیشرفت داشته، این است که ما و اروپا آرام آرام به موضعی رسیده‌ایم که ایرانی‌ها در مذاکرات دنبال می‌کنند.

وی افزود: به ما گفته شد که هیچ حقی برای غنی‌سازی وجود ندارد و حالا کار به جایی رسیده که مسئله این است که چقدر غنی‌سازی می‌تواند صورت گیرد. ما هنوز در مورد توان موشکی ایران  هم هنوز هیچ حرفی به میان نیاورده‌ایم.

وی گفت تلاش می‌کند تا تحریم‌های تازه‌ای را به عنوان متمم لایحه مجوز دفاعی که قرار است کنگره پیش از پایان دوره جاری، که روز 12 دسامبر (21 آذر) به اتمام می‌رسد، تصویب کند، معرفی کند.

با این حال وی اذعان کرد مطمئن نیست که روند بررسی لایحه، اجازه افزودن متمم را بدهد.

گفتنی است، تازه‌ترین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 دوشنبه هفته گذشته با توافق برای تمدید گفت‌وگوها به اتمام رسید.

بر اساس برنامه قرار است دور بعدی مذاکرات ایران و شش کشور در ماه جاری میلادی (دسامبر) در محلی که هنوز اعلام نشده، برگزار شود. 



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۳
اگر در دنیا عدالتی بود این سوزان رایس حرومزاده (قاتل مردم غزه و لبنان) را محاکمه میکردند و مثل سگ این کثافت را دار میزدند. روزی باید سراغ اینها در خانه هایشان رفت و از توی لانه هایشان بیرون کشید و مجازاتشان کرد.
آخرین اخبار