نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد که رئیس جمهور آمریکا باید تهدیدات سنا در ایجاد مانع در دستیابی به توافق هسته‌ای را در نظر بگیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "توماس پیکرینگ" نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد:" باراک اوباما" باید تهدیدات سنای آمریکا در خصوص مانع شدن برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران را جدی بگیرد.

پیکرینگ در نشست شورای آتلانتیک در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران  افزود: "من فکر می‌کنم که اگر اوباما می‌خواهد به توافق دست یابد مجبور است تا دموکرات‌های سنا را در نظر بگیرد. من فکر می‌کنم که اوباما هم این مساله را می‌داند."

وی به تهدیدات "رابرت منندز "و" مارک کرک" سناتورهای آمریکایی اشاره کرده است که هفته گذشته اعلام کردند، سنا هرگونه توافق هسته‌ای را که شامل تعلیق برنامه اتمی ایران نشود به چالش خواهد کشید.

پیکرینگ گفت: اوباما مجبور است تا به همکاری با حزب دموکرات ادامه دهد تا از این مساله اطمینان حاصل کند که اگر  در سنا تلاشی  برای تصویب قانونی آغاز شود که مانع اجرای تعهدات ما گردد، قدرت کافی را برای استفاده از وتوی این قانون داشته باشد.

اظهارات این مقام پیشین امریکایی در حالی مطرح می شود که روز گذشته 43 تن از  از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس سنا با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا خواستار توقف کامل فعالیت‌های غنی‌سازی در ایران و همچنین لحاظ کردن مسئله موشک‌های بالستیک ایران در مذاکرات شدند.


انتهای پیام/
برچسب ها: اوباما ، سنا ، ایران ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار