سناتور تد کروز که در مراسم اعطای جایزه لوئیس براندیس شرکت کرده بود گفت اگر توافق کنونی هسته ای برای تصویب به کنگره آورده شود، تحریم های شدیدتری را علیه ایران ارائه می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از جروزالم پست، کروز در میان هزار و صد تن از حاضران در این مراسم از جمله 261 دانشجو گفت: ما با یک توافق بسیار بد مواجهیم. من با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل موافقم که این اشتباهی تاریخی است.

کروز متعهد شد به محض آنکه کنگره جدید در ژانویه سال 2015 سوگند بخورد، طرح سناتور کرک و منندز برای اعمال تحریم علیه ایران مجددا به رای گذاشته می‌شود.

وی مدعی شد: ما قصد داریم طرح خودمان را در کنگره مطرح کنیم که فورا تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال می کند. من به ایران یک راه ساده و روشن برای لغو تحریم ها پیشنهاد می کنم باید همه نوزده هزار سانتریفوژ خود را برچینید، باید برنامه موشک های بالستیک بین قاره ای خود را تعطیل کنید!

کروز توافق کنونی با ایران را یک ناکامی خواند.

وی تاکید کرد: یک رئیس جمهور واقعی که از اسرائیل و منافع امنیت ملی آمریکا حمایت می کند در عرصه جهانی می ایستد و می گوید یا ایران خودش این روند را متوقف می کند یا ما آنها را متوقف می کنیم.

کروز بعد از شام به جروزالم پست گفت اطمینان دارد اگر اسرائیل تصمیم به حمله به ایران بگیرد، دلیل خوبی برای آن خواهد داشت.




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار