همزمان با برگزاری شانزدهمين همايش و نمايشگاه صنايع دريايی ايران، پنج قرارداد سرمايه‌گذاری در بخش‌های نفتی و آب شيرين‌كن با اعتباری معادل 5 هزار و 620 ميليارد ريال با حضور مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردی کشور منعقد می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي ؛ مخازن نگهداري فرآورده هاي نفتي توسط 4 شركت بخش خصوصي در مساحت 4 هكتار از طرح هاي سرمايه گذاري در منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي است كه با بهره برداري از آنها تحول قابل ملاحظه اي در زمينه توسعه خدمات نفتي، درآمدزايي و اشتغالزايي در كشور ايجاد خواهد شد.

اين مخازن صادرات و ترانزيت فرآورده هاي سنگين نفتي را انجام مي دهد و 120 نفر اشتغال در منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي ايجاد مي شود.

پنجمين طرح پروژه سرمايه گذاري ساخت و بهره برداري از كارخانه آبشيرين كن است  كه با احداث آن در بندر شهيد رجايي سالانه 365 ميليون مترمكعب آب آشاميدني بندرعباس توليد مي شود و بخشي از مشكل آب آشاميدني منطقه غرب و شهر بندرعباس را برطرف خواهد كرد.

اين كارخانه در مساحت سه و نيم هكتار احداث مي شود و 50 نفر اشتغال زايي از ديگر مزاياي بهره برداري از اين كارخانه است.

معاون امور بندري و منطقه ويژه اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان باب يان اين مطالب خاطرنشان كرد: همچنين مراحل انعقاد قرار داد احداث 6 پايانه نفتي ديگر، احداث يك سيلوي غلات و 1پايانه كانتينري نيز در بزرگترين بندر تجاري کشور با اعتبار يكهزار و 837 ميليارد ريال تا 6 ماه آينده به انجام مي رسد و 348 نفر اشتغال ديگر را ايجاد مي کند.

سعيدي پور يادآور شد با در نظر گرفتن اين پنج پروژه در مجموع بيش از يك هزار و صد ميليارد تومان از ابتداي امسال تا كنون در بزرگترين بندر تجاري کشور جذب سرمايه گذاري شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار