رییس سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: توسعه دریامحور یک ضرورت ملی است که این مهم با استقرار جمعیت فعال و توسعه شهرهای بندری میسر است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران؛ محمد سعیدی در شانزدهمین همایش صنایع دریایی در بندرعباس گفت: باید زمینه توسعه سواحل و پویایی این ظرفیت را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: استقرار صنایع دریایی مدرن با سرمایه‌گذاری‌های کلان، توسعه خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و اشتغال مولد را از جمله راهبردهای موفقیت در بهره‌گیری از ظرفیت‌های بی‌شمار دریا است.

سعیدی اظهار داشت: در حال حاضر دو سوم جمعیت جهان در 60 کیلومتری سواحل زندگی می‌کنند اما به رغم بهره‌مندی کشور ما از سواحل طولانی در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان سهم ما کمتر از 10 درصد است و این بدون شک هدر دادن سرمایه‌های ملی و غفلت بزرگ از بهره‌گیری از این ظرفیت بین‌المللی دریا است.

رییس سازمان بنادر و دریانوردی کشور اضافه کرد: تولید صنعت دریایی در کشور ما 25 صدم درصد است درحالیکه این رقم برای کشور ترکیه 2 درصد است و هم اکنون 60 درصد حجم عملیات تجاری در مجمتع بندری شهید رجایی صورت می‌پذیرد که نشان دهنده اهمیت استراتژیک هرمزگان است.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی کشور بسته‌های تشویقی را برای سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد و با حذف موانع، حمایت حداکثری را از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در این عرصه را خواهد داشت.

سعیدی بیان داشت: ضرورت جدی امروز پرداختن به حوزه‌های نرم‌افزاری و توسعه این بخش است چون سهم کمبودهای بخش سخت‌افزاری کمتر از 50 درصد است.

رییس سازمان بنادر و دریانوردی کشور در پایان خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند با بهره‌گیری از مشاوران خارجی در حوزه نرم‌افزاری و مدیریتی برای بهبود فرایندها و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها انجام شود.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.